سردار دهقان:

جامعه نیازمند ایثار و شهادت‌طلبی است

صافی نیوز - بابل - مشاور فرماندهی‌معظم کل قوا در حوزه دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران اجازه تجاوز به دشمن نمی دهد، گفت: جامعه امروز نیازمند فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت طلبی است.

به گزارش صافی نیوز، سردار حسین دهقان ظهر یکشنبه در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس با بیان اینکه ملت ایران ملتی آرمانخواه است گفت: ملت ایران هیچ گاه اجازه نخواهد داد که دشمن به حریم مرزی آن تجاوز کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهدایی چون سردار سجودی که امروز از سردیس آن رونمایی شد اسطوره دوران دفاع مقدس است که هیچ گاه نباید به فراموشی سپرده شوند.

مشاور فرماندهی‌معظم کل قوا در حوزه دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح ادامه داد: پایه و اساس حاکمیت در جامعه امروزی کرامت انسانی است، چیزی که در ادبیات غرب جایگاهی برای آن وجود ندارد و ملت غرب  برای آن حق حیاتی قائل نیست و این با اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی ما متفاوت است.

سردار دهقان با اظهار اینکه حضور مردم، توانمندی ها و ظرفیت های جوانان در دوران دفاع مقدس تعیین کننده بوده‌ است گفت: دشمن به دنبال آن است که با گرفتن چنین ظرفیت هایی، حصرهای مختلف را براین کشور تحمیل کند تا بتواند  ذلت را بر این ملت حکمفرما کند و دیگران در راه استقلال و آزادی گام برندارند.

وی افزود: دشمن باید بداند که ما در مقابل هر تجاوزی درس بزرگی به متجاوز می دهیم و ملت ایران زیر بار هرذلتی نخواهد رفت ودر مقابل زورگویان که به ظاهر دارای قدرت مادی هستند تسلیم نخواهد شد و ملت ایران حتی به دلسوزی دشمن هم نیاز ندارد واز حق خود عدول نخواهد کرد.

مشاور فرماندهی‌ معظم کل قوا در حوزه پشتیبانی از نیروهای مسلح بیان کرد: دشمن می خواهد به ملت ایران القا کند که مسیر شما رفاه و آسایش به دنبال ندارد و برای دستیابی به امکانات و رفاه و آسایش باید تمکین کنید، دشمن می خواهد به ملت ایران بگوید که دوره انقلابی بودن تمام شده و دوره جدید دوره عرفی بودن است و می خواهند ملت ایران بپذیرد که جایی برای ایدئولوژی مذهبی در دنیای امروز وجود ندارد و نسخه غلط خویش را برای این ملت الگوسازی کند.

وی ادامه داد: دشمن درصدد آن است که برای ملت ایران تبیین کند که استقلال هزینه های گزافی به دنبال خواهد داشت و دشمنان به دنبال حذف شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

سردار دهقان تصریح کرد: در جامعه امروزی ما نیاز به احیای فرهنگ شهادت، ایثار و روحیه شهادت طلبی داریم و آن چیزی که رمز موفقیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس بوده اکنون احساس می شود و باید ترویج یابد.

مشاور فرماندهی‌معظم کل قوا در حوزه دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در بخشی دیگر از  سخنانش عنوان کرد: پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس نباید اجازه کمرنگ شدن ارزش های دفاع مقدس را بدهند. امروز اگر این مسئولیت ایجاد شده را امانت تلقی کنیم زیر  بار بداخلاقی های صورت گرفته نخواهیم رفت و با تمام جراحت های ایجاد شده بر اذهان عمومی جامعه و تمام بداخلاقی هایی که به عنوان ارزش شناخته شده است  شانه خالی نخواهیم  کرد و دشمن بداند مردانه، استوارتر وبا بهره گیری از تجارب دفاع مقدس ایستادگی خواهیم کرد.

انتهای خبر/