امام جمعه مراغه:

جریان های سیاسی کشور تخریب را کنار بگذارند

صافی نیوز / عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه کشور در آستانه انتخاباتی مهم قرار دارد، گفتند: جریان‌ها و جناح‌های ساسی در آستانه انتخابات تخریب را کنار بگذارند و اخلاق اسلامی، علوی و رمضانی را در پیش بگیرند.

به گزارش صافی، آیت‌الله پورمحمدی امام جمعه مراغه در پیام جمعه این هفته اظهار داشت: دشمنان نمی‌خواهند ملت ایران به صورت پرشور و گسترده در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و جناح‌های سیاسی باید با درک این شرایط حساس و خودداری از تخریب، برای مشارکت حداکثری تلاش کنند.

وی تاکید کرد: مبادا کاری کنیم که موجب تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی شود؛ پرونده‌سازی و گاهی افشای اسناد محرمانه مغایر با مصالح نظام است و باید در این موارد مسائل و منافع ملی را در نظر بگیریم.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به تحولات اخیر بغداد نیز اشاره کردند و اظهار داشت: حادثه بیمارستان بغداد مشکوک به نظر می‌رسد و شاید عمدی در کار باشد زیرا اینچنین اقداماتی نشانه گرفتن امنیت منطقه از سوی دشمنان است.

آیت‌الله پورمحمدی اضافه کرد: دشمنان نمی‌خواهند در این منطقه از جمله کشورهای عراق، افغانستان و ایران امنیت برقرار باشد و نقشه دشمنان برهم زدن امنیت در منطقه و استفاده از این فضا برای رسیدن به منافع و خواسته‌های خودشان است.

وی ادامه داد: از این‌رو ملت شهیدپرور ایران اسلامی باید توجه ویژه‌ای به این موضوعات و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان داشته باشند.

وی با بیان اینکه امنیت نعمت بزرگی است و باید قدر آن را بدانیم، تاکید کرد: امنیت امروز کشور را مدیون ایثارگری‌ها و رشادت‌های نیروهای مسلح هستیم و باید قدر نیروهای مسلح کشورمان را بدانیم چراکه در شرایط سخت، هیچگاه ملت و انقلاب را تنها نگذاشته‌اند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به برخی از جریان‌های رژیم جعلی اسرائیل در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: معرفی قدس به عنوان پایتخت اسراییل و حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اسلامی از انتقال پایتخت به قدس اهانت به تمام مسلمانان جهان است.

آیت‌الله پورمحمدی اضافه کرد: متاسفانه این موضوع برای برخی از کشورهای اسلامی اهمیتی ندارد و پس از مطرح شدن آن حتی با صهیونیست‌ها رابطه برقرار کرده‌اند و رفت و آمد داشته‌اند.

وی اظهار داشت: مسلمانان به مسجدالاقصی دیدگاه خاصی دارند و این مسجد در تاریخ اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است اما متاسفانه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها حساسیت موضوع را درک نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه فلسطین کشور مسلمان‌نشین است، ادامه داد: صهیونیست‌ها همواره مسلمانان فلسطین را در تنگنا قرار می‌دهند و در این سال‌ها شهرک‌سازی، ویرانی و اشغال خاک فلسطینیان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

امام جمعه مراغه بیان کرد: ملت فلسطین سال‌های متوالی است که در تلاش برای پس گرفتن خاک و کشور خود هستند و طی این سال‌ها برخی از آنان در کشورهای دیگر زندگی کرده‌اند.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: فلسطینیانی که در داخل یا خارج از این کشور زندگی می‌کنند، آرزو دارند روزی مالک داشته‌های خود باشند و آزادانه بتوانند در مسجدالاقصی نماز برپا کنند.

وی بیان کرد: جوانان فلسطینی همواره پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند اما سازمان‌های حقوق بشر همچنان در جهان سکوت اختیار کرده و این قضایا را محکوم نمی‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: کم‌کاری سازمان‌های حقوق بشر در خصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و امثال ایران را هم شاهد هستیم اما در مقابل هیچ موضع‌گیریی در برابر ضراتخانه‌های هسته‌ای رژیم جعلی اسراییل ندارند

انتهای پیام/