جزئیات بیشتر از قتل ۲ طلبه در گنبد کاووس

صافی نیوز / معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با ابراز تاسف از قتل ۲ طلبه یک مدرسه علوم دینی مربوط به اهل سنت در محله "چای بویین" این شهر گفت: براساس شواهد و قرائن بدست آمده توسط نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی، انگیزه شخصی قاتل یا قاتلان در این حادثه بسیار بالاست.

به گزارش صافی، مهدی دهرویه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قتل این ۲ طلبه اهل سنت که ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه شامگاه شنبه ۱۳ فروردین با شلیک اسلحه جنگی (کُلت کمری) رخ داد، محرز شده و تلاش نیروهای فنی انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی جهت بررسی سرنخ‌ها و دستگیری قاتل یا قاتلین ادامه دارد.

وی افزود: البته آنگونه که رییس کل دادگستری گلستان دیشب اعلام کرد، یک فرد مظنون در این خصوص دستگیر شده و هم اکنون بازداشت و درحال بازجویی است.

دهرویه اضافه کرد: عملیات کالبد شکافی اجساد این ۲ طلبه توسط پزشکی قانونی گنبدکاووس امروز پایان یافت و اجساد جهت تشییع در اختیار خانواده‌های آنان قرار می‌گیرد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: همه تلاش دستگاه‌های متولی برای مشخص شدن علت و انگیزه قتل این ۲ طلبه اهل سنت درحال انجام است که پس از اعلام نهایی نظر کارشناسان، در اسرع وقت به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با تاکید برضرورت هوشیاری مردم گنبدکاووس نسبت به تفرقه افکنی برخی افراد و گروه‌های معاند درخصوص این حادثه و شائبه قومیتی کردن آن، تصریح کرد: وحدت اقوام و مذاهب در این شهرستان مرزی همواره بالاخص در مواقع حوادث، مورد توجه همگان بوده و است.

دهرویه تصریح کرد: در نشست امروز اعضای شورای تامین گنبدکاووس عنوان شد که دستگاه قضایی با قاتل یا قاتلین این حادثه غم انگیز بشدت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/