جزئیات مصوبات جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آملی لاریجانی

صافی نیوز / مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق العاده امروز خود که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه، دبیر و اعضای مجمع برگزار شد به بحث و بررسی درباره ادامه سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، این جلسه به بحث و بررسی در خصوص موارد دیگری از سیاست‌های اصلاح ساختار، ساز و کار و فرایند بودجه کل کشور اختصاص یافت و مواد دیگری از تصویب اعضا گذشت.

اعضای مجمع موضوع «شفاف‌سازی و ضابطه‌مند نمودن درآمدها و هزینه های شرکت نفت و سایر شرکت های دولتی، تنظیم رابطه مالی دولت و شرکت ها و رفع تعارض منافع» را پس از بحث و بررسی تصویب و همچنین مقرر کردند: «تدوین و تصویب لوایح بودجه در دولت با رعایت سیاست های کلی و منطبق بر سیاست‌های کلی برنامه هفتم و در اجرای اهداف و احکام برنامه پنج‌ساله» باشد و «رسیدگی در مجلس با رعایت اهداف و حفظ ساختار کلی و انسجام بودجه و اجتناب از تغییر سقف لایحه دولت و ممنوعیت تعیین سهم درصد بودجه، به جز موارد مصرح در سیاست های کلی» انجام پذیرد.

در این جلسه که با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، روسای کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش های مجلس و رئیس صندوق توسعه ملی برگزار شد، اعضای مجمع تصمیم گرفتند که موضوع «چگونگی تامین مالی هزینه‌های جاری دولت و تامین مالی طرح‌های زیرساختی ملی» با حضور اعضای مجمع و استفاده از نظرات کارشناسی اقتصاددانان کشور بار دیگر در کمیسیون مشترک مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بررسی‌های سیاست‌های کلی مربوط به صندوق توسعه ملی و مالیات در برنامه هفتم توسعه در دستور کار جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

انتهای پیام/