جشنواره «فیلم مستند و کوتاه کشورهای اسلامی» در همدان برگزار می‌شود

صافی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری «جشنواره فیلم مستند و کوتاه کشورهای اسلامی» در همدان خبر داد.

علیرضا درویش‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست با نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های این اداره کل تمرکز زدایی از مرکز استان و اجرای عدالت فرهنگی در استان است که در این راستا بخشی از برنامه ها را در شهرستانها برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: این اداره کل طرح‌ و برنامه‌های قابل توجهی برای برگزاری در سطح بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای دارد و یکی از این طرح‌های در دست اقدام، برگزاری جشنواره «فیلم مستند و کوتاه کشورهای اسلامی» است؛ با توجه به در صورت تأمین اعتبار این جشنواره در شهرستان تویسرکان برگزار می‌شود.

درویش‌نژاد برگزاری هفته‌های فرهنگی در استان را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که نیازمند تأمین اعتبار است و عنوان کرد: در برگزاری هفته‌های‌ فرهنگی، داشته‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان به شهرها و سایر استانها معرفی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر و تکریم بزرگان از دیگر برنامه‌های این اداره کل است گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری کنگره بزرگداشت آیت الله تألهی اردیبهشت ماه سال آینده در همدان برگزار می‌شود.

وی همچنین خواستار حمایت مجمع نمایندگان از برنامه های فرهنگی و هنری در استان شد و در ادامه نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: مردم در حوزه فرهنگ و هنر از مسئولان توقع دارند که برنامه‌هایی در شأن پایتخت تاریخ، فرهنگ و تمدن در استان برگزار شود.

محمد‌مهدی مفتح بیان کرد: انتظار داریم برنامه‌های قابل توجه برای این حوزه در نظر گرفته شود و تا جایی که در توان ما باشد از از برگزاری این برنامه‌ها حمایت می کنیم.