جشن ۴۰ سالگی در تبریز/ حماسه‌ای به عظمت تاریخ آذربایجان رقم خورد

صافی - امروز و در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم تبریز و آذربایجان شرقی حماسه‌ای به عظمت تاریخ پرافتخار این خطه رقم زدند.

تبریز- امروز و در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم تبریز و آذربایجان شرقی حماسه‌ای به عظمت تاریخ پرافتخار این خطه رقم زدند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها؛ امروز بار دیگر آسمان تبریز از نواهای بهاری مردم ظلم‌ستیزش در چهلمین بهار آزادی و در دفاع از انقلاب اسلامی رنگ آبی معنویت بر خود گرفت، آواهایی که تا دل آسمان ارگ تبریز پرواز کرد و در تاریخ این انقلاب جاودانه شد.

از صبح امروز شیر مردان و شیر زنان تبریزی بار دیگر حماسه آفریدند، مردمی که ۴۰ سال پیش نیز با تمام وجود به میدان دفاع از ندای عدالت‌خواهی رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای برپایی پرچم دین و مبارزه با طاغوت زمان به میدان آمدند و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در کنار مردم دیگر شهرهای کشور رویش هر جوانه انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

امروز انقلاب با این جشن بزرگ و حماسه‌ای تماشایی وارد دهه پنجم شد، امروز هم‌زمان با آغاز جشن چهل‌سالگی انقلاب شعار «مرگ بر آمریکا» و «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» در آسمان تبریز و شهرها و روستاهای مختلف آذربایجان شرقی طنین‌انداز شد.

در این حماسه مردم تبریز هم‌زمان با سراسر کشور و با حضور پرشور خود در راهپیمایی بار دیگر دشمنان اسلام را ناامید کرده و وفاداری خود به آرمان‌های شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب را به نمایش گذاشتند.

3043343

تیر دشمن بازهم خطا رفت

مردم تبریز از صبح امروز با طی مسیرهای ۹ گانه در میدان نماز تجمع کرده و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند. این جشن انقلاب تماشایی بود چراکه ماه‌هاست دشمن قسم‌خورده ایران اسلامی به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود ولی امروز همه‌چیز عکس آن بود که آن‌ها می‌خواستند. با این حضور و حماسه تیر دشمن بازهم خطا رفت.

امروز تبریز حال و هوایی دیگر داشت؛ مردم با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، با شور و اشتیاق فراوان در راهپیمایی حضور یافتند تا در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام راحل (ره) و رهبری تجدید میثاق کنند.

یکی از نکات جالب‌توجه حضور زنان و دختران در راهپیمایی بود که همچون گذشته پا به‌پای مردان حضوری گسترده در این راهپیمایی داشتند.

حضور پرشور مردم تبریز در راهپیمایی ۲۲ بهمن چشم خیابان‌های شهر را به‌اندازه‌ای نورانی کرد که قاب تصویر عکاسان و فیلم‌برداران ایرانی و خارجی حتی از بام آسمان‌ها نیز قادر به تصویر کشیدن این حماسه ناب نبود.

3043307

دلدادگی مردم تبریز به رهبری و انقلاب اسلامی دیدنی است

سخنران امروز راهپیمایی تبریز امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی بود که وی در گفتگو با خبرنگار مهر از حضور مردم تبریز در تمامی صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب اسلامی تقدیر کرد و گفت: دلدادگی مردم تبریز به رهبر، اسلام، انقلاب و کشورشان در این روز واقعاً دیدنی است.

در راهپیمایی امروز تبریز اقشار مختلف مردم این شهر و همچنین مدیران و مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیون و علما در کنار جوانان و دانشجویان و دانش آموزان حضوری پرشور داشتند.

3043306

یکی از حاشیه‌های جالب راهپیمایی مردم تبریز جمع‌آوری امضا در اعتراض به عملکرد سازمان خصوصی‌سازی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز بود. مطالبه کارگران ماشین‌سازی تبریز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز دیگر حاشیه راهپیمایی امروز در تبریز بود.

یکی از شهروندان تبریزی دست‌نوشته‌ای به همراه داشت که جالب‌توجه بود: نه شرقی، نه غربی، نبرد علیه دزدی!

3043344

شور و شوق مردم در چهل‌سالگی انقلاب نشان از پختگی و بصیرت ملت است

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار مهر گفت: شور و شوق مردم در چهل‌سالگی انقلاب نشان از پختگی و بصیرت ملت است.

حجت‌الاسلام علی مظفری ادامه داد: پیام حضور امروز مردم واضح و روشن است، مردم نشان دادند پای آرمان‌ها و شعارهای انقلاب که به خاطر آن قیام کرده بودند، ایستاده‌اند.

وی افزود: این حضور مصداق آیه شریفه «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنرل علیهم الملائکه» است. نتیجه این استقامت، نزول رحمت الهی است.

مظفری با اشاره به اینکه این ملت به گذشته چهل‌ساله خود افتخار می‌کند و به آینده نیز امیدوار است، ادامه داد: علی‌رغم تهدیدات، تحریم‌ها و مشکلات، اصل نظام و شعارهای انقلاب مورد تأکید مردم است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: شور و شوق مردم در چهل‌سالگی انقلاب، نشان از پختگی، بالندگی و نشاط ملت ایران و بصیرت آن‌ها است.

3043155

مردم ایران به نقشه‌های ترامپ پاسخ خوبی دادند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفتگو با خبرنگار مهر ابراز داشت: این حضور مردم جوابی محکم برای توطئه‌های آمریکا و ترامپ است.

مسعود پزشکیان ادامه داد: ملت علی‌رغم تمام مشکلات اعم از بیکاری و گرانی بازهم درصحنه‌های انقلاب حضور دارند. مردم تعهد خود را نسبت به دین، انقلاب، نظام، رهبر و کشور نشان دادند.

وی افزود: این راهپیمایی نشان داد که مردم بر روی آرمان‌های خود ایستاده‌اند و خواهند ایستاد و خدا کمک کند که ما شرمنده مردم نشویم.

مردم تبریز امروز نیز همچون ۴۰ سال گذشته با حضور خود بار دیگر به همه جهانیان اثبات کردند که هر آنچه دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی ایران ادامه پیدا کند، ایستادگی مردم ایران و تبریز قهرمان نیز بیشتر و بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/