جلسه شورای امنیت برای تشدید تحریم‌های کره شمالی

صافی نیوز / آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی در سال ۲۰۲۲ موجب شد تا آمریکا برای رفع نگرانی متحدان خود در شرق آسیا، درخواست جلسه اضطراری شورای امنیت بدهد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی بامداد پنجشنبه گفت شورای امنیت سازمان ملل متحد در روزهای آینده در مورد تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی به دلیل پرتاب مجدد موشک‌های بالستیک رای‌گیری خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این جلسه و رأی‌گیری با فشار آمریکا برگزار خواهد شد اما چین و روسیه مخالفت خود را با تشدید تحریم‌های کره شمالی نشان داده‌اند.

این مقام آمریکایی توضیح داد: «پیش‌نویس [قطعنامه جدید] توانایی کره شمالی برای پیشبرد برنامه‌های موشک‌های بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی غیرقانونی را محدودتر می‌کند، اجرای تحریم‌ها را ساده‌تر می‌کند و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان را تسهیل می‌کند».

متن پیش‌نویس که رویترز آن را مشاهده کرده است، شامل گسترش ممنوعیت پرتاب موشک‌های بالستیک جهت اعمال بر موشک‌های کروز یا «هر موشک دیگری که قادر به حمل سلاح هسته‌ای باشد» است.

بر اساس این گزارش، کره شمالی از سال ۲۰۰۶ ذیل تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته است، محدودیت‌هایی که شورای امنیت به طور پیوسته – و به اتفاق آرا – در طول سال‌های اخیر در تلاش برای قطع بودجه برنامه‌های تسلیحات اتمی و موشکی بالستیک پیونگ یانگ، آنها را تشدید کرده است.

به نوشته رویترز، این شورا آخرین بار در سال ۲۰۱۷ تحریم‌ها علیه کره شمالی را تشدید کرد.

صبح چهارشنبه بود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از آزمایش موشکی جدید کره شمالی خبر داد.

انتهای پیام/