جمعیت روستایی بهره مند از آب سالم ۶۳ درصد افزایش یافت

گچساران – ایرنا -مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: جمعیت بهره مند از آب روستایی ایران نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۶۳ درصد افزایش یافته است. به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز روز پنجشنبه در آیین شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه آب باشت اظهار داشت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۱۲ درصد […]

گچساران – ایرنا -مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: جمعیت بهره مند از آب روستایی ایران نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۶۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز روز پنجشنبه در آیین شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه آب باشت اظهار داشت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۱۲ درصد از مردم مناطق روستایی کشور از آب سالم برخوردار بودند و هم اینک ۷۵ درصد از جمعیت ساکن روستاها از آب سالم بهره مند شده اند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: از پنج سال گذشته تاکنون اجرای ۹۲۴ مجتمع آبرسانی برای قرار دادن ۶ میلیون نفر زیر پوشش آب آشامیدنی در دستور کار قرار گرفت.
به گفته جانباز این طرح ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به پیشنهاد دولت و به دستور رهبر معظم انقلاب اجرا می شود.
جانباز تاکید کرد: تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی در اولویت برنامه های دولت دوازدهم قرار دارد.
وی توضیح داد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از مجتمع های آب روستایی ۱۸طرح است.
جانباز تصریح کرد: امسال ۱۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح های مجتمع های آب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با مقایسه تعداد سازه های آبی این استان نسبت به چهل سال پیش گفت: حوزه آب و فاضلاب این استان شاهد تحولات چشمگیری بوده است.
علی محمد احمدی بیان کرد: تاکنون ۱۸۰ سازه برای تامین آب در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده است.
وی تعداد سازه های آبی احداث شده در این استان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را ۱۰ مورد ذکر کرد.
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در این استان یکهزار و ۶۴۱ روستای دارای سکنه وجود دارد که یکهزار و ۴۸۵ روستا دارای سیستم آبرسانی هستند.
فیض الله پاسره اضافه کرد: ۱۸ طرح مجتمع آبرسانی برای بهره مندی ۱۰۸ هزار نفر جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.
وی گفت: تاکنون ۶هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص برخورداری از آب آشامیدنی در روستاهای این استان با ۶ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۲ به ۷۳.۴۸ درصد در سال جاری رسیده است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:عملیات اجرایی طرح تصفیه آب رودخانه شاه بهرام برای تامین آب ۱۰۵ روستای باشت است.
غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مزایای آن برخوردار خواهند شد.
وی افزود: اجرای ۵۰ کیلومتر خط انتقال و مخزن پنج هزار و ۱۰۰ متر مکعب از بخش های مهم این طرح است.
باشت دارای ۱۱۳ روستا با ۱۰ هزار و ۸۴۴ نفر جمعیت روستایی است که برخی چاه های تامین آب در تابستان امسال خشک یا کم آب شدند.
شهرستان باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت است.
شهرستان باشت دارای چهار دهستان و ۲ بخش است.
۸۱۴۳/۲۰۸۲/۶۱۱۰
انتهای پیام/