جوایز تیمی و انفرادی جام ملت ها به فوتبال قطر رسید

تهران – ایرنا – مسابقه فینال جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در ورزشگاه زاید اسپورت امارات با برتری سه بر یک قطر در برابر ژاپن به پایان رسید و این تیم برای نخستین بار عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد. به گزارش ایرنا، پس از پایان این تورنمنت بسیاری از عناوین فردی […]

تهران – ایرنا – مسابقه فینال جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در ورزشگاه زاید اسپورت امارات با برتری سه بر یک قطر در برابر ژاپن به پایان رسید و این تیم برای نخستین بار عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا، پس از پایان این تورنمنت بسیاری از عناوین فردی برتر جام به بازیکنان تیم ملی فوتبال قطر رسید؛ سعد الشیب دروازه بان قطر که توانسته بود ۶ بازی پیاپی دروازه خود را بسته نگه دارد و تنها در بازی فینال یک گل از تیم ملی ژاپن دریافت کرد عنوان بهترین سنگربان شد.
البته وی نتوانست رکورد «منصور رشیدی» دروازه بان تیم ملی ایران در مسابقات جام ملت ها را بشکند و در تمامی دیدارها کلین شیت کند؛ رشیدی با تیم ملی فوتبال ایران در جام ملتهای آسیا ۱۹۷۶ با ۴ بازی بدون گل خورده قهرمان مسابقات شد.
«المعز علی» مهاجم سودانی الاصل تیم ملی قطر با ۹ گل زده برترین گل زن این دوره از رقابت ها شد. وی همچنین ارزشمند ترین بازیکن جام ملت های ۲۰۱۹ لقب گرفت. او با گل زنی در فینال این دوره از بازی ها با نه گل زده از رکورد علی دایی مهاجم اسبق تیم ملی ایران عبور کرد. دایی در جام ملت های آسیای ۱۹۹۶ در امارات هشت گل به ثمر رسانده بود.
دیگر عنوان فردی این دوره از مسابقات، پاسور برتر جام بود بود که به «اکرم عفیف» پایه گذار اصلی ۹ گل تیم ملی قطر رسید.
تیم ملی فوتبال قطر همچنین در این دوره از رقابت ها با ۱۹ گل زده و یک گل خورده، عنوان بهترین خط حمله و دفاع را از آن خود کرد.
جایزه بازی جوانمردانه نیز به تیم ملی ژاپن رسید.
با پایان رقابت های قهرمانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ قطر باید در رقابت های کوپا آمریکا آماده کند. این کشور همچنین میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است و باید به همراه ژاپن در جام کنفدراسیون های سال ۲۰۲۱ شرکت کند.
ورزشی ** ۲۰۵۲**۱۵۳۵
انتهای پیام/