حجتی: سه هزار هکتار گلخانه در کشور دایر شد

قزوین – ایرنا – وزیر جهاد کشاورزی گفت: سه هزار هکتار گلخانه سال جاری در کشور دایر و ساخته شد که در نوع خود رکورد به حساب می آید. به گزارش ایرنا، محمود حجتی شامگاه پنجشنبه در آیین آغاز ساخت شهرک گلخانه ای ۱۷ هکتاری بویین زهرای استان قزوین افزود: ۱۵ هزار هکتار گلخانه در […]

قزوین – ایرنا – وزیر جهاد کشاورزی گفت: سه هزار هکتار گلخانه سال جاری در کشور دایر و ساخته شد که در نوع خود رکورد به حساب می آید.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی شامگاه پنجشنبه در آیین آغاز ساخت شهرک گلخانه ای ۱۷ هکتاری بویین زهرای استان قزوین افزود: ۱۵ هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد که سه هزار هکتار معادل ۲۰ درصد آن سال ۹۷ اجرا شده است.
وی تاکید کرد: البته در حوزه ایجاد گلخانه نسبت به ظرفیت های کشور عقب هستیم و با شتاب باید شاهد توسعه فضاهای گلخانه ای باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اشتغال قابل توجه بخش گلخانه، همچنین گفت: محصولات گلخانه ای از بازار صادراتی خوبی نیز برخوردار هستند و در کشورهای حاشیه خلیج فارس از مشتریان زیادی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه دولت از توسعه گلخانه ها به شکل ویژه حمایت می کند، اظهار داشت: تسهیلات خوب و ارزان قیمتی در این حوزه به کشاورزان در حال ارایه است.
در جریان سفر وزیر جهاد کشاورزی به قزوین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهره برداری از ۱۲۰ طرح کشاورزی آغاز شد.
۳۰۱۳