وزیر ارشاد:

حرکت سینمای ما در تعارض با آرمان‌های جمهوری اسلامی و منویات رهبر انقلاب است

صافی نیوز / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه سینما در کشور ما نه تنها در مسیر آرمان‌های جمهوری اسلامی و تحقق منویات عالی رهبر انقلاب حرکت نمی‌کند بلکه در تعارض با این آرمانهاست. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چرا از پول نظام و بودجه‌ای که با همه مشکلات برای ترویج معارف اسلامی و هویت ایرانی اسلامی در اختیار حوزه فرهنگ قرار می‌گیرد خروجی مناسبی نداریم و خروجی آن در سینما بر خلاف اهداف رسمی ماست.

به گزارش صافی به نقل از انتخاب، محمد مهدی اسماعیلی امروز در هجدهمین نشست دبیران هم‌اندیشی دانشگاه‌های کشور در مشهد افزود: باید برای اقدامات فرهنگیبازسازی ساختار‌های فرهنگی .مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری از مجموعه فرهنگی کشور تغییر ریل صورت گیرد تا فضای فرهنگی در مسیر اهدف انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی افزود: منظور از بازسازی فرهنگی ، الزاما ادغام مجموعه‌های فرهنگی نیست بلکه در بحث تغییر انقلابی ساختار‌های فرهنگی، هدف این است که داشته‌های فرهنگی ما در راستا و حمایت از اهداف انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

بر اساس گزارش صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازسازی ساختار فرهنگی را کار دشواری توصیف کرد و گفت: در حال حاضر در کشور با انباشت تصمیمات گرفته شده مواجهیم که در تضاد با ریل گذاری فرهنگی جدید است.

اسماعیلی، سینما را مهمترین ژانر و تاثیرگذارترین ابزار برای تاثیر بر فرهنگ توصیف کرد و افزود: اکنون که ۲۰ سال از جنگ خلیج فارس می‌گذرد، استکبار جهانی دست کم ۵۰۰ فیلم برای توجیه حضور جنگ افروزانه در این جنگ ساخته که بیانگر توجه جبهه مقابل به ابزار سینماست.

وی ادامه داد: متاسفانه سینما در کشور ما نه تنها در مسیر آرمان‌های جمهوری اسلامی و تحقق منویات عالی رهبر انقلاب حرکت نمی‌کند بلکه در تعارض با این آرمانهاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چرا از پول نظام و بودجه‌ای که با همه مشکلات برای ترویج معارف اسلامی و هویت ایرانی اسلامی در اختیار حوزه فرهنگ قرار می‌گیرد خروجی مناسبی نداریم و خروجی آن در سینما بر خلاف اهداف رسمی ماست.

همایش دبیران هم‌اندیشی دانشگاه‌های کشور در مشهد، امروز و فردا به میزبانی نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها در مشهد برگزار می‌شود. در روز نخست ۱۳۰ نفر از این اساتید در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

انتهای پیام/