قائم‌ مقام سابق حزب اعتماد ملی:

حزب جمهوریت یکی از نام های پیشنهاد شده تشکیلات جدید است

صافی - قائم‌مقام سابق حزب اعتماد ملی درباره گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها درخصوص انتخاب نام «جمهوریت» برای تشکیلات جدید، گفت: از میان ۵ پیشنهاد مطرح شده، سه اسم انتخاب شد که حزب جمهوریت هم یکی از پیشنهادهای ارائه شده به کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب است.

«رسول منتجب‌نیا» روز پنجشنبه در گفت‌وگویی درباره نشست روز جمعه اعضای جداشده حزب اعتماد ملی، گفت: دفتر تشکیلات جدید بدون حضور خبرنگاران روز جمعه، ۱۹ بهمن ماه در تهران افتتاح می شود و قرار است تا زمانی که وزارت کشور مجوز فعالیت دهد اعضا برای نهایی کردن اساسنامه و مرام‌نامه در این دفتر مستقر شوند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها درخصوص انتخاب نام «جمهوریت» برای تشکیلات جدید اعضای جدا شده از حزب اعتماد ملی، خاطرنشان کرد: درباره نام حزب جدید، ۵ پیشنهاد مطرح و از میان آن ۳ اسم را انتخاب شد و حزب جمهوریت هم از یکی از پیشنهادی ارائه شده به کمیسیون ماده ۱۰ وزارت کشور است که منتظر اعلام نهایی آن هستیم.

قائم‌مقام سابق حزب اعتماد ملی با بیان اینکه مشی حزب جدید، اصلاح‌طلبانه است، یادآور شد: نه تنها اعضای موسس حزب از اصلاح‌طلبان پیشینه‌دار هستند بلکه خود من هم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درپی این مشی بوده‌ام، منتها این اصلاح‌طلبی باید براساس دیدگاه‌های حضرت امام (ره) نسبت به سیاست و حکومت و جهان‌بینی باشد.

پس از بالا گرفتن اختلافات بر سر نحوه انتخاب مجمع عمومی و مرکزی حزب اعتماد ملی و برهم خوردن کنگره این حزب در روز چهارم خردادماه ۹۷ و انتخاب الیاس حضرتی به عنوان قائم‌مقام این تشکل اصلاح‌طلب توسط دبیرکل، گروهی از اعضای این حزب به محوریت رسول منتجب‌نیا با جدا شدن از حزب اعتماد ملی اقدام به تشکیل حزبی کردند که گفته می‌شود پس از تایید کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/