سردار سلامی در اصفهان:

حملات موشکی رعدآسای نیروهای انقلابی اقتدار ما را به جهانیان نشان داد

صافی - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حملات موشکی رعدآسای نیروهای انقلابی این امت در قلب تروریست‌های تکفیری و پیام جهانی این انتقام دوباره روح اقتدار، جهاد، مقاومت و ایستادگی و ثبات قدم را به همه جهانیان نشان داد.

سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز در رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله(ص) در میدان امام علی(ع) اصفهان اظهار داشت: اصفهان شهر عالمان بزرگ، شهیدان والامقام، ستارگان درخشان در سپهر افتخارات اسلام، شهر مردان خط‌شکن و شهر انسان‌های شجاعی است که همواره در دفاع از اسلام و حریم اهل بیت(ع) و در دفاع از میهن اسلامی پیشگام و پرچم‌دار بوده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این روزها رایحه دل‌انگیز باشکوه مردم مومن و انقلابی در همه سرزمین ایران جان‌ها را لبریز و سرشار از عطر جهاد و شهادت کرده است، مردم مسلمان ایران در این ایام که مصادف است با ایام حزن و سوگواری سالار شهیدان و سرور آزادگان عالم دوباره روح عاشورا را در پیکره میهن اسلامی تجلی بخشیدند و روح عاشورا در خون رگ‌های ملت ما به جریان افتاد.

وی ادامه داد: حادثه تروریستی اهواز هر چند به عنوان سناریوی خطرناک برای ایجاد تفرقه طراحی شده بود اما عکس‌العمل بی‌نظیر مردم آن دیار بعثتی مجدد در قلب‌ها و دل‌ها شد.

سردار سلامی تصریح کرد: حضور بی‌کرانه و انبوه مردم اهواز در تشییع شهدایشان نشان داد که محاسبه مادی دشمنان ایران و اسلام نمی‌تواند برای ایران قابل اعتنا باشد بعد از آن حضور چند 10 هزار نفری مردم استان البرز در یادواره شهیدانشان و دیروز اجتماع با شکوه مردم در مراکز استان‌ها و به ویژه آن اجتماع بی‌نظیر و تاریخی حضور بسیجیان در ورزشگاه آزادی و در محضر مقام معظم رهبری در همین راستا نشان از ایثار و وفاداری ملت ایران است.

وی اظهار داشت: حملات موشکی رعدآسای نیروهای انقلابی این امت در قلب تروریست‌های تکفیری و پیام جهانی این انتقام دوباره روح اقتدار، جهاد، مقاومت و ایستادگی و ثبات قدم را به همه جهانیان نشان داد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همواره این مردم سِحر دشمنان در طول تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی را باطل کرده‌اند گفت: پیوند بین امت و امام رمز موفقیت‌ها و پیروزی‌های شگفت‌انگیز ملت مومن و پیروزمند ایران در برابر جبهه استکبار بوده است.

بیشتر بخوانید: هیچ کس نمی‌تواند مانع رشد کشور شود

وی افزود: در تاریخ نمی‌توانید کشوری را بیابید که 40 سال تنها در برابر ائتلاف و اجتماع قدرت‌های بزرگ و شیاطین کوچک و درشت جهان ایستاده باشد و سرافرازانه راه فتح قله‌های بزرگ را برای پیشرفت طی کرده باشد.

سردار سلامی با بیان اینکه این فقط به برکت اعتماد مردم به نظام، تبعیت از رهبر معظم انقلاب و وفاداری مردم به آرمان‌های باشکوهشان به دست آمده است، خاطرنشان کرد: ما در مسیر یک مبارزه سخت ده‌ها سال دشمنانمان را به فضل الهی شکست داده‌ایم و باز هم شما نمی‌توانید تقابلی را بیابید که در آن نظام سلطه جهانی و استکبار با محوریت آمریکا به عنوان قدرت بزرگ ظاهری تاریخ بشر و در کنار شرکایش بزرگترین قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی یک بشر را شکل داده تا این اندازه از ملت ایران شکست خورده باشند.

وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب مملو از شکست‌های دشمنان و پیروزی‌های بزرگ برای ملت مسلمان است، گفت: ملت ایران شاه را به عنوان رکن مستحکم سیاست آمریکا شکست داد و این یکی از عظیم‌ترین شکست‌های آمریکا از ملت ایران بود. پس از آن در یک جنگ 8 ساله جوانان ما به میدان دفاع رفتند و در نابرابرترین جنگ تاریخ و در طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم یکی از شگفت‌انگیزترین نتایج رقم خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ملتی محاصره شده و در تحریم قرار گرفته و با انزوای جهانی با تکیه بر عاشورا و اسلام توانست بزرگترین ائتلاف جهانی را در 8 سال شکست دهد که این ساختن یک تاریخ جاودان برای ملت ایران بود.

وی ادامه داد: این یک افتخار ثبت شده برای ملت ایران بود و آن دفاع بی‌سابقه توانست بازدارندگی دائمی، ابدی و امنیت و آرامش را برای این کشور در جهان پر از آشوب و آتش ایجاد کند.

سردار سلامی با اشاره به لزوم در صحنه بودن تصریح کرد: ما آموخته‌ایم که اگر بخواهیم حیات ابدی داشته باشیم باید قوی بوده و همه در صحنه باشیم چون آن دفاع بزرگ پایان پیروزی ما نبود و نقطه آغاز یک جنگ همه جانبه بود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها وقتی در طبس مداخله کردند تا جاسوس‌هایشان را آزاد کنند در آتش خاکستر شدند و سوختند و این شکست شگفت‌انگیز دیگری بود که از ورای نصرت‌های الهی شکل گرفت خداوند نشان داد که آشکارا اراده کرده است که این ملت را که ناصر دینش هستند یاری کند زیرا او خلف وعده نمی‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است و ما در مسیر تحقق وعده‌های الهی و سنت‌های زیبای او پیش می‌رویم گفت: آمریکایی‌ها در هر آن چه اندیشیدند با شکست روبه‌رو شدند آن‌ها اراده کرده بودند خاورمیانه جدیدی بسازند تا آمریکایی‌ها مهره‌های خود را در آسیا قرار دهند اما همه این رویاها و آرزوها فرو پاشید، بیداری اسلامی آغاز شد و هر روز با یک تشییع جنازه سیاسی در جهان اسلام روبه‌رو شدند، سیطره سیاسی آن‌ها کوچک شد و آن‌ها در مسیر زوال قدرت به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: باور کنید هیچ زمانی آمریکا همانند این زمان ضعیف و ناتوان نبوده، از آن‌ها سوال می‌کنیم در این 40 سال چه پیروزی کسب کرده‌اید؟ آیا 7 تریلیون دلار هزینه شما در کشورهای اسلامی توانسته کوچکترین توفیق سیاسی برای شما فراهم کند؟ شما که این همه مداخله کرده‌اید آیا توانسته‌اید موفقیت‌های نظامی خود را به منفعت سیاسی تبدیل کنید؟ چرا در سوریه نتوانستید به آرزوهایتان که اسقاط این کشور است نائل شوید؟ چرا نتوانستید از رشد قدرت حزب الله جلوگیری کنید؟ چرا نتوانستید امنیت رژیم صهیونیستی را فراهم کنید؟ چرا نتوانسیتد عربستان را در یمن از این باتلاق و بن بست نافرجام نجات دهید؟

سردار سلامی ادامه داد: از آمریکا می‌پرسیم چرا نتوانستید در حصر اقتصادی مقاومت ملت ایران را بشکنید و چرا خود در انزوای سیاسی قرار گرفتید؟ چرا نتوانستید متحدان خود را کنار خود نگه دارید؟ چرا ترکیه امروز با شما در عرصه دشمنی سیاسی و اقتصادی است؟ چرا با چین در جنگ اقتصادی هستید؟ چرا نمی‌توانید همگرایی اتحادیه اروپا را با خود حفظ کنید؟

وی خطاب به دشمنان تصریح کرد: شما در کجای عالم ایستاده‌اید و چرا نتوانستید در تهاجم فرهنگی جوانان ما را از انقلاب، اسلام و رهبری دور کنید؟ چرا نتوانستید ملت را تسلیم کرده و چرا نتوانستید ما را وادار به مذاکره کنید؟ شما آمریکایی‌ها فقط شکست خوردن را از ما یاد گرفته‌اید، شما “مردان شکست‌های پیاپی” و درس نگرفتن از این تاریخ هستید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: همان گونه که دیروز مقام معظم رهبری فرمودند ما شکست بزرگی را بر آمریکا تحمیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران که هنر اصلی‌شان تغییر دستگاه محاسبات دشمنان است نشان دادند در این 40 سال بدون اتکا به هیچ قدرتی به جز قدرت خدای بزرگ توانسته‌اند بزرگترین پیروزی‌ها را بدست آوردند گفت: نفوذ انقلاب اسلامی و ایجاد جبهه‌های وسیع در برابر مستکبران و ایجاد آرایش گسترده قدرت از شرق مدیترانه تا شمال آفریقا و در ایران و افغانستان و پاکستان امروز سازماندهی قدرت را در برابر دشمنان ایجاد کرده است قدرتی که هر روز یک پیروزی بزرگ به دست می‌آورد.

سردار سلامی تأکید کرد: آن‌ها به دنبال این هستند که این نفوذ را مهار کنند و باید بدانند نفوذ ما در جهان اسلام از جنس نفوذ آمریکا در عالم نیست ما در هیچ کجا پایگاه نظامی نداریم در سوریه حضور محدود داریم و این حضور، حضور ارزش‌های ما و روح جهاد است که جوانان مسلمان را در بلاد اسلامی برانگیخته است.

وی افزود: نفوذ مفهوم زیبای لبیک یا حسین(ع) است، نفوذ معنوی و اعتقادی است و چیزی نیست که ما هم بتوانیم آن را مهار کنیم، جهان اسلام به تدریج در حال بازیابی مجد و عظمت خود است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های ملت ایران گفت: دشمنان فکر می‌کردند با تحریم می‌توانند ملت ما را شکست دهند، تلاش کردند فضای جامعه را ملتهب کنند و تصور می‌کردند مردم ما به آن‌ها واکنش مثبت نشان می‌دهند و هر چه مردم فراخواندند مردم آگاهانه جواب رد به آنها دادند.

وی بیان کرد: این ملت پیش رفت و کشور ساخته شد و اکنون در مسیر آبادانی و پیشرفت هستیم، ما تصمیم گرفته‌ایم عزیز بمانیم و ملت ایران عزت با سختی را بر ذلت با رفاه ترجیح می‌دهد، این مسیر شکل یافته و تثبیت شده ملت ایران است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: البته آن‌ها که فکر می‌کنند سازش و مذاکره با آمریکا حیات‌بخش اقتصاد ماست یا خود را به ناآگاهی زده‌اند یا تجربه سازش با آمریکا قبل از انقلاب را نمی‌دانند.

وی ادامه داد: کشور در قبل از انقلاب فاقد آزادی بوده و روح استبدادی در آن حاکم بود، این کشور فاقد اختیار سیاسی بود و شاه آن نمی‌توانست از ایستگاه آمریکایی‌ها بازدید کند، کشوری که ارزش‌های اعتقادی‌اش به یغما رفته بود به سمت دروازه‌های کاذب ابتذال غربی پیش می‌رفت و مصرف کننده کالاهای خارجی بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت ایران تصمیم گرفته هرگز به آن تاریخ بازنگردد گفت: این انتخاب ملت است و هیچ کس اسلام و نظام را بر این ملت تحمیل نکرده و آن‌ها خود به آن رأی داده‌اند و در صحنه‌های مختلف در برابر دشمنان صف‌آرایی کرده‌اند پس باید پرسید آیا واقعیت حضور شما افسانه است؟ نه این یک حقیقت است.

وی اظهار داشت: ما در بیخ گوش آمریکا دست پرورده‌های آن‌ها را با موشک می‌زنیم اما پس از آن به ما پیام می‌دهند که خط تلفنی برقرار کنید تا قبل از موشک زدن به ما اطلاع دهید. حال ببینید ایران به جایی رسیده که یک ابرقدرت این گونه با احترام با آن صحبت می‌کند باید به این ایران افتخار کرد.

سردار سلامی اظهار داشت: ما همه موانع را پشت سر گذاشته‌ایم و این مشکلات اقتصادی موجود کوچکتر از توان این ملت و ظرفیت ما بسیار عظیم است، با هم پیش می‌رویم و نشان می‌دهیم که ما شایسته استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و دست آمریکا را از جهان اسلام کوتاه خواهیم کرد.

وی در پیامی به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مانکن سیاسی ویترین آمریکا در منطقه است و هیچ یک از عناصر یک کشور و حکومت را در اختیار ندارد، البته او در تراز تهدید ما نیست و برای او حزب اللهِ ما کافی است که طومار حیات سیاسی او را در هم بپیچد، به نخست وزیر دوره‌گردش هم می‌گوییم به جای اینکه درباره پیشرفت‌های ما جهان را اغوا کند شناکردن در مدیترانه را یاد گرفته و تمرین کند چون راهی جز به دریا ریختن در مقابل آنها نیست و به‌زودی هلاکت و نابودی این رژیم تصنعی را خواهیم دید.