حکم اعدام 11 تروریست در پاکستان قطعی شد

صافی - فرمانده ارتش پاکستان، حکم دادگاه های نظامی این کشور برای اعدام 11 متهم به انجام اقدامات تروریستی را به عنوان حکم نهایی تایید کرد.

بیانیه مطبوعاتی روز شنبه روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR)، این متهمان در انجام اقدام تروریستی و حمله به نیروهای مسلح، حمله به دستگاه های اجرایی (LEAs)، حمله و تخریب موسسات آموزشی و کشتار و ترور غیرنظامیان دست داشته اند.

براساس این بیانیه، مقادیر فراوانی سلاح جنگی و تجهیزات انفجاری نیز از این متهمان در عملیات های ضد تروریستی نیروهای پاکستان کشف و ضبط شده است.

این متهمان در مجموع به ترور و کشتار 69 تن شامل 49 غیرنظامی و 20 مقام امنیتی و پلیس و زخمی شدن 148 نفر دیگر مجرم شناخته شده و همه آنها در دادگاه های ویژه نظامی محاکمه شده اند.

فرمانده ارتش پاکستان همچنین، حکم حبس چهار تروریست دیگر که از سوی دادگاه های ویژه نظامی صادر شده است را تایید کرد.

فرمانده ارتش پاکستان آخرین بار، بیست و پنجم امرداد امسال حکم دادگاه های نظامی این کشور برای اعدام 15 متهم به انجام اقدامات تروریستی را به عنوان حکم نهایی تایید کرد.

دادگاه های نظامی نزدیک به 3.5 سال پیش و پس از حمله تروریستی مرگبار سال 2014 به مدرسه ای در شهر پیشاور پاکستان با هدف سرعت بخشی به روند محاکمه تروریست ها و قاطعیت صدور حکم اعدام برای افراد مجرم در این زمینه، تشکیل شده است.

مدت فعالیت این دادگاه در زمان تشکیل آن، دو سال اعلام شده بود و این مدت، سال پیش دوباره تمدید شد.

در این گزارش به نام گروه هایی که این افراد به آنها وابسته اند، اشاره نشده است.