فرماندار مراغه:

خانه مطبوعات در مراغه راه اندازی می شود

صافی نیوز / فرماندار مراغه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، از پیگیری برای راه اندازی خانه مطبوعات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صافی، داود اسدیان فرماندار مراغه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داشت: خبرنگاری شغلی فاخر و ارزشمند است و خبرنگاران زبان گویا و گوش و چشم مردم هستند.

وی افزود: نماینده رسانه ها و مردم خبرنگاران هستند و خبرنگاران زحمت‌کش و شغلی پراسترس دارند.

اسدیان ادامه داد: ذوق، استعداد، سرعت دهی به خبر و خبررسانی برای افکار عمومی، حق گویی و حق طلبی از ویژگی های بارز خبرنگار آزاد اندیش است.

فرماندار مراغه با اشاره به مطالبه گری خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران باید مطالبه گر باشند و در راستای عدالت‌خواهی و با رعایت اصل مهم انصاف فعالیت کنند.

وی ادامه داد: خبر باید صحیح و درست باشد، خبر باید روشن و دور از ابهام، پرهیز از نقل تقطیع و رعایت معنا و مفهوم خبر از مهمترین ویژگی های خبر است که باید از سوی خبرنگاران رعایت شود.

اسدیان افزود: ضروری است خبرنگاران به خواسته های افکار عمومی جواب دهند و در این راستا با نقد منصفانه و دیدن وقایع آنگونه که هست را بازتاب کنند.

فرماندار مراغه خبرنگاران را به رعایت اخلاق حرفه ای، عدالت طلب دعوت کرده و افزود: خبرنگاران باید عدالت‌ خواه، منصف و خارج از هرگونه گرایش باشند و در انعکاس خبر نباید سلیقه ای، جناحی و حزبی عمل کنند.

وی اذعان داشت: استفاده از منابع اصلی اطلاعات، انتشار اخبار دارای سند، استفاده از منابع مختلف برای دوام خبر باید ازجمله موارد مورد استناد خبرنگاران باشد و نباید براساس شنیده ها خبری تنظیم شود و باید خبر دارای مستندات باشد تا اثربخش و مخاطب پسند باشد.

اسدیان به چالش های پیش روی خبرنگاران اشاره کرده و گفت: چالش هایی که خبرنگاران را تهدید می کند موضوع هدیه هایی که آسیب و آفت بوده و خبرنگاران را از بیان مشکلات و رسالت اصلی‌ دور می کند.

وی افزود: خبرنگاران در راستای امیدآفرینی و برای خنثی کردن توطئه های دشمنان قدم بردارند که مقام معظم رهبری بارها به این موضوع تاکید کرده است.

نماینده دولت در مراغه گفت: امروز جبهه مقاومت در مقابل دشمنان تقویت شده است و خوشبختانه موقعیت ممتاز مردم ایران و حرکت رو به جلو انقلاب اسلامی امیدوارکننده است و از این رو تقویت جبهه خودی در مقابل دسیسه‌های دشمنان می تواند از جمله دغدغه‌های خبرنگاران باشد.

به گزارش صافی، این نشست با همکاری فرمانداری مراغه، شهرداری و شورای اسلامی مراغه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه برگزار شد.

گفتنی است در این نشست صمیمی ۲ ساعته برخی از خبرنگاران به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند، همچنین در پایان این نشست از اصحاب رسانه شهرستان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/