معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مراغه خبر داد:

خبرنگاران آذربایجان شرقی در قالب تور یک روزه ریلی به مراغه سفر خواهند کرد

صافی نیوز - معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مراغه از سفر ۸۰ خبرنگار آذربایجان شرقی و ۱۵۰ گردشگر به این شهرستان در قالب تور ریلی گردشگری یکروزه خبر داد.

به گزارش صافی، موسی شعفی معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مراغه امروز (دوشنبه) در نشست هماهنگی تور ریلی گردشگری اظهار داشت: سال گذشته تور ریلی گردشگری در مرحله نخست با ظرفیت ۲۲۰ نفر و در مرحله دوم با ظرفیت ۱۵۰ نفر در مراغه حضور یافت که با رضایت گردشگران همراه بود.

معاون سیاسی فرماندار مراغه افزود: در تلاشیم تا این تور را در سال‌های بعدی به صورت گسترده و با حضور گردشگران بیشتری از سراسر کشور و برای شناساندن و معرفی ظرفیت‌های این شهرستان برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته، همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی جهت برگزاری این تور مثبت ارزیابی شده و امیدواریم که بتوانیم با حفظ این اتحاد و انسجام به صورت مستمر، هر ماه پذیرای گردشگران از شهرهای مختلف کشورمان باشیم.

شعفی در ادامه افزود:گردشگران این تور از طریق قطار به مراغه سفر می کنند که این تور برای نخستین بار در شمالغرب کشور در مراغه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بازدید از اماکن گردشگری، مذهبی، تفریحی، بازار و روستای گردشگری قشلاق در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از جمله مهمترین برنامه‌های تور ریلی گردشگری است.

وی به حضور اصحاب رسانه به عنوان مهمانان ویژه این تور اشاره کرد و گفت: حرکت مثبت این تور حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در این برنامه یک روزه است که می‌تواند در معرفی و شناساندن ظرفیت‌های شهرستان مؤثر واقع شود.

به گزارش صافی، شهرستان ویژه مراغه با حدود ۵۱۵ اثر تاریخی و تپه‌های شناسایی شده جزو ۱۰ شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می‌شود که حدود ۳۰۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای خبر/