امام‌جمعه ارومیه:

خبرنگاران از دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی پرهیز کنند

صافی نیوز - ارومیه – نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: خبرنگاران باید در راستای عمل به کار حرفه‌ای خود، از بروز اختلاف قومی و مذهبی و همچنین فساد و ظلم جلوگیری کنند.

به گزارش صافی نیوز، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران از ارکان حرکت روبه‌جلو جامعه هستند و درصورتی‌که واقعیت‌ها را منتشر و از منفعت شخصی و مطامع دنیوی دوری کنند، می‌توانند در ایفای این نقش مؤثرتر باشند.

وی با اشاره به  جایگاه خبرنگاران در جامعه امروز افزود: خبر و خبررسانی از عناصر مهم ایجاد آگاهی در جامعه است و باید خبرنگاران در این راستا اهتمام بیشتری داشته باشند درعین‌حال صداقت و دوری از منافع شخصی ازجمله مواردی است که باید خبرنگاران رعایت کنند.

امام‌جمعه خاطرنشان کرد: اگر خبرنگاران به انعکاس واقعیت‌ها بر اساس صداقت اهتمام ورزند و از منافع شخصی و مطامع دنیوی دوری کنند قطعاً جامعه به سمت بهبود و اصلاح می‌رود.

حجت‌الاسلام قریشی همچنین با اشاره به لزوم پرهیز کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از اختلاف‌افکنی و توهین به اقوام بیان کرد: در تبلیغات انتخاباتی باید منافع ملی بر منافع شخصی ارجحیت داشته باشد.

وی با انتقاد از وضعیت تفرجگاه‌ها به‌ویژه سواحل دریاچه ارومیه افزود: مردم و مسئولان باید به دنبال جلوگیری از حرمت‌شکنی و برخی اقدامات غیردینی در این مناطق باشند تا زمینه افزایش رحمت الهی فراهم شود.

امام‌جمعه ارومیه در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه بر توجه ویژه جوانان به قرائت ادعیه منتسب به ائمه اطهار (ع) تأکید کرد و گفت: قرائت دعاهایی نظیر عرفه و کمیل بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین با اشاره به برخی حرمت‌شکنی‌ها در اماکن عمومی و به‌ویژه در ساحل دریا و رودخانه‌ها، تصریح کرد: در این زمینه باید مسئولان دقت و نظارت کافی و ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام قریشی، امربه‌معروف و نهی از منکر را لازمه نزول رحمت الهی دانست.

انتهای خبر/