به بهانه 17 مرداد، روز خبرنگار؛

خبرنگار زبان گویای مردم

صافی نیوز - ۱۷ مرداد ماه که فرا رسید، زبان برای بیان مشکلات گویا می شود، هرچند سالهاست به رشته تحریر می آید و چند روز دیگر فراموش می شود.

خبرنگار زبان گویای همه است، از غنی گرفته تا فقیر؛ سلاح برنده ای به نام قلم دارد، شب و روز نمی شناسد، در همه سختی ها و دشواری ها حضور دارد، از سیل، زلزله، جنگ و … واهمه ای ندارد، آلام مردم را با قلمش التیام می بخشد و مشکلات همه را منعکس می کند ولی کسی از دردها، رنج ها و ناراحتی های او خبر ندارد.

تقویم را که ورق می زنی به روز ۱۷ مرداد می رسی، یادبود سالروز شهادت شهید عرصه خبر و اطلاع رسانی، شهید «محمود صارمی»، خیل پیامک تبریک روابط عومی های ادارات مختلف ۲ روز مانده به مناسبت روز خبرنگار بر روی صفحه تلفن همراهش ظاهر می شود اما بی اهمیت از کنار آن می گذرد، چرا که می داند باید به کار اطلاع رسانی خویش بپردازد.

کسی چه می داند همان روابط عمومی هایی که امروز به تکاپو افتاده اند و تا دیروز پاسخگو نبوده اند چه مشقاتی را برای خبرنگار تحمیل کرده اند، کسی چه می داند اخباری که روزانه در خروجی سایت های خبری، خبرگزاری ها و روزنامه ها منتشر می شود چه تلاش ها و زحماتی در پشت پرده دارد.

کسی چه می داند وعده های داده شده برای خبرنگاران در سالهای اخیر به فراموشی سپرده شده و امروز که روز خبرنگار است مجدد به یاد خواهد افتاد، هر چند خبرنگار انتظار و چشم داشتی ندارد و بی واهمه در تلاش برای انجام رسالت خبری خویش است.

خبرنگار امروز امنیت شغلی ندارد، با اینکه گفته می شود، شغلش سخت و زیان بار است، پشتوانه بیمه ای قوی ندارد، مسکن دار شدن آرزوی دیرینه اش است اما هیچ امیدی برای بدست آوردنش ندارد، تنها عامل عشق و علاقه است که او را سالهاست سرپا نگه داشته و دم نمی زند.

خبرنگار ایستاده تا مشکلات و معظلات شهر، استان و کشورش را با قلم خویش رفع کند، امید دارد و با آن زندگی می کند.

۱۷ مرداد ماه که فرا رسید، زبان برای بیان مشکلات گویا می شود، هرچند سالهاست به رشته تحریر می آید و چند روز دیگر فراموش می شود.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از مجموعه بزرگ رسانه های کشور، فرارسیدن این مناسبت فرخنده را که در آستانه اعیاد قربان و غدیر خم قرار گرفته خدمت همه همکاران عرصه خبر و اطلاع رسانی کشور به خصوص اصحاب رسانه شهرستان مراغه تبریک گفته و امیدوارم که با قلم فرسایی خویش در تحقق مطالبات بجا و بحق مردم این مرز و بوم تلاش نمایند.

مجتبی مظلومی
مدیرمسئول پایگاه خبری صافی نیوز