اسماعیلی:

خبرگزاری های وزارت ارشاد ادغام می شوند

صافی نیوز / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ادغام خبرگزاری‌های مجموعه وزارتخانه خود، در خبرگزاری ایرنا خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، ۲۰ بهمن‌ماه بود که محمدمهدی اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – در جریان جلسه‌ای با فعالان فرهنگی و هنری استان قزوین از تصمیم برای ادغام پنج تا ۶ خبرگزاری دولتی در خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» خبر داد. او در مقایسه‌ای آماری میان ایران و دیگر کشورها، گفته بود: «در کشورهای توسعه‌یافته دنیا چهار تا پنج خبرگزاری وجود دارد اما در کشور ما ۴۸ خبرگزاری فعالیت می‌کنند.»

وزیر ارشاد حالا درباره این تصمیم به ایسنا می‌گوید: خبرگزاری‌های مورد نظر، عمدتا در داخل مجموعه وزارت ارشاد هستند. راهکاری داریم که هم راهبری‌هایشان واحد شود و هم هزینه‌ها و تأثیرگذاری‌هایشان بیشتر شود.

اسماعیلی درباره این‌که این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد،‌ آیا در مرحله پیشنهاد است یا اجرا، گفت: بیشتر از مرحله پیشنهاد جلو رفته است.
او همچنین درباره رویکرد دولت در زمینه نظم رسانه‌ای نیز گفت: دوره‌ای که من مسئولیتش را دارم به یک خبرگزاری مجوز ندادیم، در عین حال عددها بالاست. ما از خودمان شروع کردیم که راحت‌تر درباره دیگران قضاوت کنیم.

او درباره جدیدترین وضعیت تصمیم‌گیری درباره محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نیز به خبرنگار ایسنا گفت: دوستان در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب در حال بررسی سه مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران، مصلی امام خمینی(ره) و مجموعه شهر آفتاب هستند و بعد از جمع‌بندی اعلام خواهد شد و تلاش می‌کنیم به سرعت تکلیفش مشخص شود.

انتهای پیام/