خبر یک نماینده درباره زمان معرفی کابینه رئیسی به مجلس

صافی نیوز / نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: مقرر شده است که رییس جمهور منتخب در چهاردهم مرداد ماه در حین برگزاری مراسم تحلیف، کابینه خود را به مجلس تقدیم و معرفی کند و پس از آن نمایندگان فرصت دارند تا رزومه افراد معرفی شده را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش صافی، «ذبیح الله اعظمی ساردوئی»، نماینده مردم جیرفت در مجلس، در گفت و گو با برنا در رابطه با جلسه رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم گفت: با توجه به اینکه آقای رییسی در ابتدای ورود به میدان انتخابات اعلام کردند که به صورت مستقل به میدان آمده اند‌ و اغلب گروه ها و جناح های سیاسی نیز از ایشان حمایت کرده اند انتظار می رود که گروه ها و جناح های مختلف سیاسی توقع سهم خواهی از کابینه دولت سیزدهم نداشته باشند. متاسفانه در این هفته های اخیر مشاهده شده که گروه های سیاسی مختلفی درخواست هایی برای حضور در دولت آقای رییسی را مطرح کرده اند که این موضوع پذیرفته نیست، آقایان اجازه دهند رییس جمهور منتخب کابینه خود را با فراغ بال و براساس تخصص و کارآمدی انتخاب کنند.

او ادامه داد: مقرر شده است که رییس جمهور منتخب در چهاردهم مرداد ماه در حین برگزاری مراسم تحلیف، کابینه خود را به مجلس تقدیم و معرفی کند و پس از آن نمایندگان فرصت دارند تا رزومه افراد معرفی شده را مورد بررسی قرار دهند. با نهایت دقت نسبت به رای اعتماد به افراد اقدام خواهیم کرد.

نماینده مردم جیرفت با اشاره به فضای حاکم در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رییسی گفت: طبق آنچه که تاکنون در راهروهای مجلس بحث میشود احتمالا رییس جمهور منتخب حداقل استفاده را از نمایندگان مجلس خواهند داشت، بدون شک سه نفر از نمایندگان مجلس در دولت آقای رییسی وزیر خواهند شد، در همه دولت ها در جلسه معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس چالش هایی وجود دارد. انتظار داریم تا میزان تنش ها در جلسه رای اعتماد در حداقل ممکن باشد.

او در پاسخ به این سوال که نمایندگانی که قرار است به دولت آقای رییسی بروند آیا از اعضای هیئت رییسه مجلس هستند، بیان کرد: افرادی که زمزمه حضورشان در کابینه آقای رییسی مطرح می‌شود از بین روسای کمیسیون ها و هیئت رییسه مجلس هستند. جلسه رای اعتماد به وزرا حتما حاشیه و چالش هایی را به همراه خواهد داشت، انتظار می‌رود رییس جمهور منتخب به راحتی از این گذر عبور کند و بتواند رای اعتماد را برای کابینه خود از نمایندگان اخذ کند.

انتهای پیام/