خشکسالی دریاچه گاردا

صافی نیوز / گردشگرانی که پیش از تعطیلات آخر هفته تابستانی این کشور به بزرگترین دریاچه ایتالیا هجوم می‌آورند، چشم‌انداز بسیار متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده‌اند.

به گزارش صافی، دریاچه گاردا در شمال ایتالیا تقریباً به پایین‌ترین سطحی که تا به حال ثبت شده کاهش یافته است و بخش‌هایی از سنگ‌های زیر آب را نمایان می‌کند و آب را تا دمایی که در کارائیب مشاهده می‌شود گرم می‌کند.

بئاتریس ماسی توریستی در حالی که روی صخره سفید شده از نور خورشید نشسته بود، گفت: «ما سال گذشته آمدیم، آن را دوست داشتیم، و امسال برگشتیم.

او ادامه داد: “ما متوجه شدیم که چشم انداز بسیار تغییر کرده است. زمانی که به آنجا رسیدیم کمی شوکه شدیم، زیرا ما به طور معمول پیاده روی می کردیم و آب آنجا نبود.”

شمال ایتالیا در حال حاضر یک خشکسالی تاریخی مرتبط با تغییرات آب و هوایی را تجربه می کند که علاوه بر افزایش دما، بارش و ذوب برف تقریباً وجود ندارد.

رودخانه های حیاتی مانند پو که از مرکز کشاورزی و صنعتی ایتالیا می گذرند، در شرایط سخت خشک شده اند و به طور قابل توجهی تولید غذا را کاهش داده اند.

ایتالیا تنها در اروپا نیست، زیرا کارشناسان هشدار می دهند که از بدترین خشکسالی خود در ۵۰۰ سال گذشته رنج می برد.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، آلمان، پرتغال، فرانسه، هلند و بریتانیا در تابستان امسال درگیر خشکسالی های بی سابقه ای هستند که به کشاورزان آسیب رسانده و مقامات را وادار به اتخاذ تدابیر اضطراری کرده است.

انتهای پیام/