خطیب نمازجمعه تهران: دولت و مجلس جلو گریز مالیاتی را بگیرند

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست مانع هر گونه رانت خواری شوند و برای جلوگیری از گریز مالیاتی تدبیر بیشتری بیندیشند. به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه اول این هفته نماز جمعه تهران مالیات را «حق مردم» خواند و ادامه داد: پرداخت خمس، […]

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست مانع هر گونه رانت خواری شوند و برای جلوگیری از گریز مالیاتی تدبیر بیشتری بیندیشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه اول این هفته نماز جمعه تهران مالیات را «حق مردم» خواند و ادامه داد: پرداخت خمس، زکات و مالیات برنامه هایی است که اگر با برنامه ریزی دولت و مجلس در کشور رعایت شود از مشکلات کنونی نجات پیدا خواهیم کرد.
خطیب نمازجمعه تهران یادآوری کرد: پرداخت مالیات واجب و فرار از آن حرام است و کسی که پول دارد اما از مالیات فرار می کند به ملت ظلم می کند.
وی ادامه داد: عده ای از مالیات فرار می کنند و آن را برای فرزندانشان در خارج کشور هزینه می کنند و چندین خانه تهیه می کنند؛ در حالی که برخی دیگر برای اجاره یک اتاق معطلند. این افراد به ظاهر به جلال امام زمان (عج) و امام حسین (ع) و ائمه اطهار علیهم السلام معتقدند و به زیارت می روند اما در آنها معرفت حجت خدا و معرفت جمالیه (جمال حجت خدا را شناختن) نیست.
** دقت در توزیع کالاها میان مردم
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: در مقایسه با کشورهای غنی و ثروتمند مشاهده می کنیم آنها به اندازه کشور ما اسراف و تبذیر نمی کنند و نسبت به مصرف مال و کالا تا این اندازه بی بند و بار نیستند.
امامی کاشانی ادامه داد: اگر دولت و مجلس پول یا مجموعه ای از اجناس را آماده کرد و برای توزیع میان مردم در اختیار زیرمجموعه های خود قرار داد اما آنها این وظیفه را انجام ندادند و بخشی را توزیع کرده و بخش دیگر را به قیمت آزاد در بازار به فروش رساندند، همانا این افراد ظالمند.
امامی کاشانی تاکید کرد «آنها نمی دانند که شر این کار دامن خود و خانواده شان را خواهد گرفت و نگرانی و ناراحتی را در عالم برزخ از همین فرزندان خود تماشا خواهند کرد».
وی ادامه داد: در ۷ آیه نخست سوره قصص به اینکه باطل همواره برپا و در برابر حق ایستاده است اما نمی تواند ادامه پیدا کند و حق پیروز می شود، اشاره شده است و با مرور داستان حضرت موسی (ع) و فرعون این حوادث گذشته برای جهان اسلام تبیین و تشریح شده است.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: فرعون برای گسترش ظلم خود، راه تسلط بر مصر را دسته دسته کردن مردم می دانست تا آنها نتوانند به عنوان یک ملت در برابر حکومت جبار او مقاومت کنند؛ از این رو راه تفرقه و اختلاف را در پیش گرفت.
وی افزود: خداوند متعال در این آیات اعلام می کند دشمن از تکه تکه کردن جامعه بهترین استفاده را می برد و وقتی می تواند بر مرکب استقرار و اقتدار و سلطه سوار شود که از این ابزار اختلاف در کشور استفاده کند.
علمی*۱۸۸۳*۱۹۶۱*
انتهای پیام/