4:17 1403/02/12
تخت روانچی:

خلع سلاح هسته ای بايد در دستورکار نظام بين الملل باقي بماند

صافی نیوز / مجيد تخت روانچي سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل تاکيد کرد خلع سلاح هسته اي بايد در دستور کار نظام بين المللي باقي بماند.
مجید تخت روانچی

به گزارش صافی به نقل از فارس، سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلي در مراسم گراميداشت روز بين المللي منع آزمايشات هسته اي با استقبال از لازم الاجرايي شدن معاهده منع سلاحهاي هسته اي تاکيد کرد که خلع سلاح هسته اي بايد در صدر دستورکار نظام بين المللي باقي بماند، زيرا تنها خلع سلاح هسته اي و انهدام کامل اين سلاح هاست که مي تواند ضامني براي عدم کاربرد آنها باشد.

تخت روانچي با اشاره به بيست و پنجمين سالگرد امضاي معاهده منع جامع آزمايشات هسته اي و نيز اهيمت اين روز بين المللي در گراميداشت قربانيان آزمايشات هسته‌اي و حفاظت از محيط زيست،
به انتقاد از نقش دولت امريکا در اين زمينه پرداخت.
وي تصريح کرد آمريکا از سال ۱۹۴۵ با انجام ۱۰۵۴ آزمايش هسته اي از مجموع ۲۰۰۰ آزمايش هسته اي انجام شده تاکنون، بالاترين ميزان آزمايشات را در مقايسه با ديگر کشورهاي هسته اي انجام داده است.

سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل تاکيد کرد که مخاطب اصلي اين مناسبت، قدرت هاي هسته اي هستند که طبق ماده ۶ معاهده منع اشاعه سلاحهاي هسته اي متعهد به خلع سلاح هسته اي هستند.

تخت روانچي همچنين افزود که متاسفانه در سطح منطقه اي نيز رژيم اسرائيل با داشتن انواع سلاح هاي کشتار جمعي چنين نقش مخربي در خاورميانه ايفا مي کند و ما مي خواهيم جامعه بين المللي براي واداشتن اين رژيم جهت پيوستن بي قيد شرط به معاهده مزبور و پذيرش نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي بر تاسيسات هسته اي آن استفاده کند.

هشتم سپتامبر، سالروز بين‌المللي بزرگداشت منع آزمايش هاي هسته‌اي با حضور رييس مجمع عمومي، نماينده عالي سازمان ملل در امور خلع سلاح و نمايندگان دائم کشورهاي عضو برگزار شد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

5 پاسخ

  1. اینگونه این آمار ها باید بیاندازه تکرار شود تا بگوش همه جهانیان برسد.

    1. نمی دانم رسانه‌های ما چرا دنبال مسائل فرعی هستند و به این موارد مهم و استراتژیک بهای کافی نمی دهند؟ مثلا برای رسانه‌های ما مهم نیست که رژیم صهیونیستی سلاح کشتار جمعی دارد و به آن بطور عمقی و گسترده نمی پردازند. مردم ما باید ببینند در چه شرایطی به ما می گویند که ما نباید حتی برنامه اتمی صلح آمیز داشته باشیم.

  2. وقتی رژیم صهیونیستی سلاح هسته ای داره و پاکستان هم با تفکر افراطی و تحت حمایت عربستان سلاح هسته دارد و تمام دنیا برای این گربه دندان تیز کردن فقط یک ازمایش تمام تهدید ها را تمام میکنه و این حق ماست

  3. کشورهایی که با IAEA همکاری نمی کنند امنیت بیشتری دارند و کمتر هم تهدید میشوند. تهدیدات علیه ایران هر چه بیشتر با IAEA همکاری کند بشتر میشود.
    ادامه همکاری ایران با IAEA بی معنی هست.
    بایدن سعی میکند با پیش کشیدن برنامه هسته ایی ایران افکار عمومی را از شکست در افغانستان منحرف کند. IAEA عملا با ایران وارد جنگ شده است. عضویت ایران در این سازمان بی معنی است.

  4. تخت روانچی عضو تیم برجام ظریف بود و بعنوان پاداش ، سفیر در نیویورک شد

    سفرای برجامی بلافاصله توسط ظریف در نیویورک انگلیس فرانسه اتریش سوییس هلند برزیل آلمان استرالیا باکو ارمنستان ووووو منصوب شدند

    این سفرا و مدیران دست نشانده ظریف بزودی از وزارتخارجه کنار گذاشته می‌شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *