جانسون:

خوشحالم که زاغری و آشوری به انگلیس بازخواهند گشت

صافی نیوز / نخست‌وزیر انگلیس در توییتی از آزادی دو زندانی دوتابیعتی از ایران خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه در توییتی نوشت که بسیار خرسندم که تایید کنم که امروز آن چه حبس ناعادلانه نازنین زاغری رتکلیف و انوشه آشوری در ایران می خواند به پایان رسیده است و حالا به انگلیس بازخواهند گشت.

وی در تویتت دیگری نوشت: انگلیس سخت برای آزادی آن‌ها تلاش کرده بود و از اینکه می‌توانند به خانواده و عزیزانشان بپیوندند، خوشحالم.

ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه امروز درخصوص آزادی این زندانیان دوتابیعی گفته بود: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس امنیتی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسید و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو شد و از زندان آزاد شد. وی پرونده‌ دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده بود ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

وی گفت: انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشورهای بیگانه و به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود ۴ سال و ۷ ماه از مدت محکومیتش سپری شده بود که تقاضای آزادی مشروط کرد و به عنوان دست مزد مبالغی را از سرویس‌های جاسوسی بیگانه اخذ کرده بود که این مبالغ نیز از وی دریافت شد، لذا دادگاه با آزادی مشروط ایشان موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و از زندان آزاد شد.

انتهای پیا/