13:15 1403/02/16
لاریجانی:

خیلی ابلهانه است که به ساز و کار‌ FATF عمل کنیم

صافی نیوز / تحلیلگر مسائل راهبردی با بیان این که پیوستن به FATF تأثیری در رفع تحریم‌ها ندارد و صد در صد به زیان کشورمان است گفت: اگر بناست ما به این ساز و کار‌ها عمل کنیم خیلی ابلهانه است.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، محمدجواد لاریجانی موضوع خرید واکسن کرونا به ویژه واکسن‌های تولیدی در امریکا را طرحی برای به زانو درآوردن کشورمان دانست و گفت: این مساله، یکی از برنامه‌های اتاق فرماندهی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: تلقین می‌کنند که واکسن غیرامریکایی نزنید، واکسن بخرید و حتماً هم واکسن فایزر یا مادرنا باشد درحالی که باید بابت خرید آن دلار بپردازیم و، چون امریکایی‌ها قبول نمی‌کنند پس می‌گویند باید زانو بزنیم و کرنش کنیم تا به ما چندتا واکسن عرضه کنند.
رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: این در حالی است که واکسن‌های تولیدی متخصصان ایرانی از نظر علمی چیزی کم ندارد و علمای پزشکی خودمان بر تولید آن نظارت می‌کنند.
لاریجانی با تاکید بر این که واکسن‌های داخلی ضدکرونا هیچ کاستی ندارد اعلام آمادگی کرد که با آغاز تزریق این واکسن، جز نخستین کسانی باشد که آن را تزریق کند.
وی، تولید واکسن کرونا در داخل را دارای منطق و دستاوردی ملی دانست و افزود: البته واکسن‌هایی هم که در امریکا و کشور‌های دیگر تولید شده هنوز به دست مردم نرسیده است و صرفاً طیف خاصی آن را تزریق می‌کنند پس طرح موضوع خرید واکسن، فضاسازی تبلیغاتی است.
لاریجانی گفت: البته ممکن است این واکسن را از کشور‌هایی که در اختیار ما می‌گذارند مانند چین و حتی از امریکا اگر ممکن باشد بخریم، اما باید دانست که حمل و انتقال واکسن وایزر به ایران در درجه حرارت منهای ۷۰ درجه ممکن است.
وی افزود: چنین کاری حتی در داخل امریکا هم با مشکل مواجه است با این حال چطور می‌خواهند آن را به ایران بیاورند و در چه سطحی می‌خواهند آن را به میلیون‌ها نفر تزریق کنند؟
این تحلیگر مسائل راهبردی، طرح این مساله را اقدامی تبلیغاتی برای تضعیف روحیه ملت ایران دانست و تاکید کرد: مسلماً ما به واکسن آنان وابسته نیستیم و خودمان تولید می‌کنیم.

انتهای خبر/

خورشید حیدرزاده
خورشید حیدرزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *