داستان زنی که نوزاد سنگی به‌دنیا آورد!

صافی نیوز / در سال ۱۹۵۵، یک زن مراکشی با اولین فرزندش باردار شد و برای سزارین در یک بیمارستان محلی برنامه ریزی کرد. اما بعد از اینکه دید زنی دیگر در جریان وضع حمل جانش را از دست داد، وی از بیمارستان فرار کرد.

به گزارش صافی، کودک خفته یک داستان فولکلور مراکشی قدیمی است که بر اساس آن جادوی سیاه و سفید باعث می شوند نوزاد در بدنیا آمدن تاخیر داشته باشد و ممکن است مدت ها بعد از تاریخ نرمال به دنیا آمدنش، از خواب بیدار شده و هوس خارج شدن از رحم مادر کند. حتی بند ۱۵۴ قانون جاری مراکش در مورد خانواده نیز می گوید فرزندی که تا یک سال پس از جدایی زوجین به دنیا بیاید متعلق به همسر قبلی است.

2549

زهرا به شدت به این داستان باور داشت و وقتی درد زایمان فروکش کرد، به زندگی نرمالش ادامه داد و مادربزرگ نیز شد، هر چند هیچگاه فرزندی به دنیا نیاورد. وقتی ۴۵ سال بعد و در سن ۷۵ سالگی ناگهان درد او بازگشت، پسرش او را نزد پزشکی حاذق برد. پروفسور طیبی عوزانی به تومور تخمدان مشکوک بود زیرا شکم زهرا هنوز تورم داشته و رو به بیرون بود.

از این رو یک اسکن التراسوند را تجوز کرد و نتیجه یک توده بزرگ غیرقابل شناسایی را نشان می داد. او به یک ساختار فشرده کلسیمی مشکوک بود و او را نزد متخصص رادیوگرافی فرستاد. در نهایت ام آر آی نشان داد که یک نوزاد متولد نشده که مانند سنگ سخت شده در رحم او قرار دارد.جراحان با موفقیت توانستند این نوزاد سنگی را از بدن مادر خارج کنند، توده ای که نزدیک به سه کیلوگرم وزن داشته و ۴۲ سانتیمتر طول داشت.

انتهای پیام/