14:03 1403/02/11
رئیس دانشگاه تهران:

دانشگاهیان می توانند مشکلات موجود کشور را رفع کنند

صافی نیوز - تبریز- رئیس دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت موجود در دانشگاه های بزرگ کشور گفت: دانشگاهیان می توانند مشکلات موجود کشور را رفع کنند.

به گزارش صافی نیوز، بیست و چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور ظهر امروز جمعه با حضور رئیسان دانشگاه های تبریز، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، اصفهان، علم و صنعت ایران صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، تهران، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، شیراز و علامه طباطبایی به مدت یک روز در دانشگاه تبریز آغاز شده است.

محمود نیلی احمدآبادی در این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاه های کشورمان ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی دارند، ادامه داد: باید از توانمندی ها در جهت توسعه و رفع مکلات کشور استفاده شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه‌ها باید در خدمت توسعه کشور قرار گیرد، ابراز داشت: متاسفانه با وجود همه این ظرفیت ها ولی شاهد هستیم کمتر از این توانمندی های بالای دانشگاه ها در جامعه استفاده می شود.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه گفت: روسای دانشگاه ها با برپایی چنین نشست های در صدد معرفی ظرفیت های دانشگاه های خود و با ارایه راهکارهای علمی و عملیاتی به دنبال حل مشکلات کشور هستند.

دبیر این نشست نیز با تشریح برنامه های این نشست گفت: این نشست به منظور همفکری، هم اندیشی، تبادل تجربه برای توسعه آموزش عالی کشور برگزار می شود.

سید احمد رضا خضری اظهار داشت: در دستور اجلاس این دوره مسایلی از جمله تبیین طرح جامع خدمات دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، بررسی تشکیل اتحادیه و انجمن های بین دانشگاهی برای نقش آفرینی مطلوب تر در حل مشکلات کشور و برخی مسایل جاری دانشگاه ها قرار دارد.

گفتنی است در این نشست مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار آذربایجان شرقی نیز حضور دارند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *