رئیس دانشگاه آزاد اهر:

دانشگاه آزاد اسلامی باید به جای کارمند «کارآفرین» تربیت کند

صافی - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بابیان اینکه دولت حمایتی از دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌کند گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید به جای کارمند «کارآفرین» تربیت کند.

علی سلیمی شاملو عصر امروز یک‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان اهر با اشاره به اینکه وجود روزنامه‌نگار قوی در یک شهر، آن شهر نیازی به پلیس ندارد، اظهار داشت: بنده معتقدم نباید از رسانه‌ها و خبرنگاران فاصله بگیریم و چون مسئولیت قبول کرده‌ایم باید در قبال آن به کشور، مردم و رسانه‌ها پاسخگو باشیم و رویکرد بنده این است تا به صورت فصلی یا در پایان ترم‌ها گزارشی از اقدامات و عملکردها به مردم ارائه دهم.

وی افزود: بنده معتقدم باید مردم را در جریان اقدامات و عملکردها قرار گیرند و اگر مدیری می‌بیند نمی‌تواند اقداماتی انجام دهد محترمانه بگوید من نمی‌توانم و از سمت خود کناره‌گیری کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی غیرانتفاعی و مجموعه‌ای فرهنگی و علمی است و اینطور نیست که این مجموعه خود را از مردم جدا کند و معتقدم این دانشگاه متعلق به مردم است و حمایت از آن همت مردم را می‌طلبد.

سلیمی با ذکر اینکه در هیچ کجای دنیا دولت‌ها به دانشگاه‌ها پول نمی‌دهند اما در کشور شرایط فرق می‌کند و دولت به دانشگاه‌های دولتی بودجه تخصیص می‌دهد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک‌سوم درآمد خود را به دولت می‌دهد و انتظار داریم در قبال پرداختی‌هایمان دولت از دانشگاه آزاد حمایت کند و اگر تاثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی را در حوزه پیشرفت و پژوهش در نظر گیریم می‌طلبد تا دولت به این دانشگاه سرانه تخصیص دهد ولی متاسفانه حمایتی از جانب دولت وجود ندارد.

3049712

قبول مسئولیت در نظام اسلامی به منزله پاسخگو بودن به مردم و رسانه‌هاست

وی اضافه کرد: با آن‌که می‌دانیم وضعیت منابع مالی دولت آن‌طور که باید و شاید خوب نیست ولی ما هم همانند دانشگاه‌های دولتی انتظاراتی داریم تا حداقل حمایت معنوی در زمینه افزایش رشته‌های تحصیلی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بابیان اینکه بنده رسانه‌ها را نماینده افکار عمومی می‌دانم، افزود: وقتی مسئولی حرفی می‌زند شاید مردم این‌گونه فکر کند که او تبلیغات می‌کند و اگر رسانه‌ای مردمی سخنان همان مسئول را منعکس کند مردم آن را بیشتر قبول دارند و از این‌رو انتظار داریم رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کنند در حالی که همین دانشگاه متعلق به مردم است و مدیران میهمان هستند.

سلیمی بیان داشت: بسیار علاقه‌مندم تا رسانه‌ها ایرادات و نقص‌ها گوش‌زد کرده و عملکردها را نقد منصفانه کنند و بنده که ۲۱ سال در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارم در این مدت حتی یک ساعت اضافه‌کاری و حق ماموریت نگرفته‌ام و همیشه سعی کرده‌ام تا با جان و دل در خدمت مردم و دانشگاه آزاد اسلامی باشم و باز تاکید دارم مردم و رسانه‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات دانشگاه حامی و پشتیبان باشند.

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر مشغول به کار هستند، گفت: آنقدری که می‌دانم در اهر هیچ دستگاه و ارگانی به اندازه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر کارمند ندارد و اینکه چون دانشگاه متعلق به اهری‌هاست انتظار داریم تا در راستای بهبود وضعیت این دانشگاه یاری‌مان کنند و برای رشد و خروج دانشگاه آزاد اهر ار وضعیت فعلی برنامه‌هایی نیز در نظر داریم.

3049714

برنامه‌ای برای تعدیل نیروهای قراردادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نداریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه برای تبدیل وضعیت یا تثبیت اشتغال ۴۶ نیروی قراردادی یا روزمزد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: در نظر داریم تا نیروهای قراردادی را برای تبلیغات و جذب دانشجو به کارگیری کنیم و از طرفی هم معتقدم چون این نیروها در دوران مدیریت بنده وارد دانشگاه نشده‌اند پس قصدی برای تعدیل نیروها ندارم.

سلیمی ابراز داشت: برنامه‌ای ندارم تا نیروهای قراردادی یا روزمزد را تعدیل کنم و هر کسی که این نیروها وارد دانشگاه کرده باید پاسخگو باشد و برنامه داریم تا با درآمدزایی حقوق و مزایای نیروهای قراردادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر تامین و پرداخت کنیم اما در هر حال قصدی برای تعدیل نداریم.

وی با اشاره به اینکه بنده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را در بدترین شرایط ممکن تحویل گرفته‌ام، گفت: بحرانی که تمامی دانشگاه‌ها با آن گریبان‌گیر هستند دست و پنجه نرم می‌کنند و با عنایت به اینکه عمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ۲۵ سال است اگر بتوانیم ۵ سال را بگذرانیم از مرحله بحران عبور می‌کنیم و با بازنشستگی تعدادی از کارمندان و اساتید از بار مالی این دانشگاه کاسته می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر تصریح کرد: با ورود دانش‌آموزان مقطع دبیرستانی پیش‌بینی کرده‌ایم تا حداقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بتواند برای مقطعی خود را حفظ کند و از این‌رو پنج سال پیش‌رو برای دانشگاه آزاد واحد اهر حیاتی است و بایستی قبول کنیم که رفته‌رفته از تعداد دانشجویان کاسته می‌شود چون قبلاً هر خانواده چندین فرزند داشت اما اکنون فرزندان خانواده‌ها نهایتاً یک یا دو نفر است.

معتقدم دانشگاه آزاد اسلامی باید به جاری کارمند، «کارآفرین» تربیت کند

سلیمی ابراز داشت: من معتقدم دانشگاه آزاد اسلامی به جای این‌که کارمند تربیت کند باید «کارآفرین» تربیت کند تا این کارآفرینان بتوانند برای دیگران هم اشتغال‌زایی کند و این مهم جزو اولویت‌هایم است و بایستی یادآوری کنم که بنده نه سیاسی هستم و نه علاقه‌ای به سیاسی‌کاری یا جناح‌بازی دارم بلکه خط و مشی بنده حرکت در مسیر نظام اسلامی و تبعیت از قوانین جمهوری اسلامی است و استقلال در مدیریت دارم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در حال حاضر چه تعداد دانشجو دارد؟ گفت: در ترم گذشته این دانشگاه ۳۲۰۰ دانشجو داشت و تا این لحظه در ترم جدید حدود ۲۰۰۰ دانشجو انتخاب واحد کرده‌اند و چون حذف و اضافه را در پیش داریم پیش‌بینی می‌کنیم در ترم جدید تعداد دانشجویان به تعداد ترم قبلی افزایش یابد و باز این تعداد دانشجو هم برای واحد اهر بسیار کم است چون زمانی بود دانشگاه واحد اهر ۱۱ هزار دانشجو داشت و در مقابل یازده هزار دانشجو این تعداد ناچیز است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بابیان اینکه اطمینان دارم وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر قابل سامان‌دهی است، گفت: کار کردن در شهرهای بزرگ همچون اهر به مراتب آسان‌تر است شهرهای کوچک و متوسط است بنا بر این معتقدم مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر قابل مدیریت است.

سلیمی با قدردانی از روسای سابق این واحد دانشگاهی تصریح کرد: امکانات و تجهیزات و فضای فیزیکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به مراتب بیشتر از واحد تبریز است، زمانی افزایش رشته‌های تحصیلی و ساختمان‌سازی مُد بود اما به لحاظ کاهش دانشجویان، حفظ و پایداری اقتصادی دانشگاه‌ها مهم‌ترین رویکرد است.

3049713

کاهش دانشجو مهم‌ترین چالش پیش‌روی دانشگاه‌هاست

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص مهم‌ترین چالش پیش‌روی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر چیست؟ افزود: کاهش دانشجو مهم‌ترین چالش پیش‌روی دانشگاه‌هاست و از این‌رو برنامه‌ای داریم تا دانش‌آموزان مقطع دبیرستان به منظور آشنایی بیشتر با محیط دانشگاهی و امکانات دانشگاه واحد اهر از این دانشگاه بازدیدی داشته باشند چون هدف این است که جوانان اهری برای تحصیل از امکانات و تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با تاکید بر اینکه درب دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را بر روی بازدید کنندگان و مدارسی که تجهیزات آزمایشگاهی ندارند باز می‌کنیم، ابراز داشت: در طول ۴ سال گذشته موردی نبود که دانشگاه‌ها رشته‌ای بر رشته‌های پزشکی افزوده باشند و عملاً تدریس رشته‌های پزشکی را تعطیل کردند و علی‌رغم اینکه وزارت بهداشت تدریس رشته‌های پزشکی حذف می‌کند ولی من تلاش می‌کنم تا با وجود امکانات و تجهیزات این واحد دانشگاهی، رشته پزشکی را با اخذ مجوز دایر کنم.

سلیمی از برنامه‌ریزی برای استفاده از خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در زمینه گردشگری خبر داد و گفت: استفاده بهینه از امکانات و فضای فیزیکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در جهت درآمدزایی جزو برنامه‌های تدوین شده است.

وی با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به دانشجویان افزود: در نظر داریم تا به دانشجویان برخی از رشته‌های خاص در پرداخت شهریه تخفیف ۵۰ درصدی اعمال کنیم.

انتهای پیام/