نوری:

دانش آموزان مستعد در آزمون سمپاد حتما پذیرش می شوند

صافی نیوز / وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مستعدی که نمره قبولی در مدارس سمپاد را کسب کرده‌اند، به هیچ عنوان به دلیل کمبود بودجه از تحصیل در این مدارس محروم نمی‌شوند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، یوسف نوری درباره هزینه تحصیل دانش‌آموزان در مدارس سمپاد اظهار کرد: مدارس سمپاد به دلیل برگزاری برنامه‌های فوق العاده مانند مدارس هیات امنایی و سایر مدارسی که برنامه‌های خاص خارج از برنامه درسی ارائه می کنند، مبلغ کمی از دانش‌آموزان برای برگزاری این کلاس‌ها دریافت می کنند.

وی افزود: با توجه به حساسیت عمومی برای دریافت مبلغ در مدارس سمپاد، پیشنهاد ما این بود که به طریقی این مبلغ حق الثبت را از دانش اموازن نگیرند اما این موضوع هنوز مصوب نشده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان مستعدی که در آزمون‌های سمپاد نمره قبولی کسب می‌کنند، بواسطه کمک‌هایی حتما پذیرش می شوند.

نوری خاطرنشان کرد: اخبار مربوط به رایگان شدن کلاس‌های مدارس سمپاد برای دانش‌آموزان بی بضاعت در فضای مجازی منتشر شده اما این موضوع هنوز مصوب نشده است. امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان آغاز شده و اگر این پیشنهاد مصوب شود، به سال‌های آینده موکول می‌شود.
به گزارش ایرنا، علی پارسانیا مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش در روزهای اخیر با انتشار توییتی اعلام کرد که میزان دریافتی سمپاد از دانش‌آموزان بسیار کمتر از مدارس غیردولتی است و تخفیف‌های ارائه شده به نحوی است که هیچ دانش‌آموزی به دلیل مشکل اقتصادی از حضور در مدارس سمپاد محروم نمی‌شود.

انتشار این توییت بازتاب‌های مناسبی در فضای مجازی دریافت کرد و در نهایت وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با ایرنا ضمن تایید این خبر از مطرح شدن پیشنهاد رایگان شدن کلاس‌های سمپاد برای دانش‌آموزان بی بضاعت در سال‌های آینده خبر داد.

مدارس سمپاد یا همان به‌اصطلاح عامیانه مدارس دانش‌آموزان تیزهوشان که نام خود را به‌اختصار از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گرفته، با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد و پرورش آنها به‌منظور افزایش نیروی انسانی کارآمد در جامعه تأسیس شده است.

بنابراین باتوجه‌به حجم بالای تقاضا برای تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس، دانش‌آموزان در صورت‌ پذیرش در آزمون‌های ورودی می‌توانند در این مدارس به تحصیل خود ادامه دهند. براین‌اساس، یک آزمون ورودی برای دانش‌آموزان پایه هفتم و یک آزمون تکمیل ظرفیت برای ورود دانش‌آموزان پایه دهم به مدارس سمپاد هر سال برگزار می‌شود و براساس گفته‌های مسئولان سازمان ملی پرورش استعداد درخشان، عرف پذیرش دانش آموزان با استعداد درخشان در جهان بین ۱.۶۰ تا ۲ درصد است که ایران هم از همین قاعده پیروی می‌کند.

انتهای پیام/