درمان مصدومان واحد علوم تحقیقات زمانبر است

تهران- ایرنا- معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: در میان مصدومان واحد علوم تحقیقات نقص عضو وجود نداشته، اما به دلیل شکستگی های متعدد به طول درمان بسیاری نیاز دارند. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، محسن نفر امروز چهارشنبه در نشست خبری افتتاح بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اظهار کرد: فقط یکی از دانشجویان سانحه […]

تهران- ایرنا- معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: در میان مصدومان واحد علوم تحقیقات نقص عضو وجود نداشته، اما به دلیل شکستگی های متعدد به طول درمان بسیاری نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، محسن نفر امروز چهارشنبه در نشست خبری افتتاح بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اظهار کرد: فقط یکی از دانشجویان سانحه اخیر علوم تحقیقات در بیمارستان بستری است و سایر دانشجویان مصدوم از بیمارستان مرخص شده اند.
اتوبوسی که تعدادی از دانشجویان را در داخل محوطه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات جابجا می کرد، دی ماه امسال به دلایل نامعلومی واژگون شد و بنابراعلام مرکز اورژانس تهران این حادثه دلخراش منجر به مرگ ۱۰ دانشجو و مصدومیت ۲۷ نفر شد.
وی درباره افتتاح بیمارستان فرهیختگان گفت: این بیمارستان با تمامی امکانات تخصصی و فوق تخصصی درمانی تأسیس شده و در قالب یک مرکز درمانی و آموزشی از هفته آینده کار خود را آغاز می کند.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد افزود: طرح اولیه این بیمارستان از دهه هفتاد آغاز شده است، اما در این سال ها به دلیل مشکلات بسیار امکان افتتاح وجود نداشت.
وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب گفت: دانشگاه آزاد در مسیر انقلاب قرار دارد. از این رو بیمارستان فرهیختگان که ثمره انقلاب است، در دهه فجر افتتاح می شود.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه بیمارستان فرهیختگان استانداردهای لازم را داراست، خاطرنشان کرد: بیشتر نیروهای این بیمارستان از بدنه دانشگاه آزاد تأمین می شوند، اما مانعی برای بهره گیری از علم و مهارت افراد متخصص خارج از دانشگاه وجود ندارد.
نفر ادامه داد: پزشکی رشته ای پرهزینه است که در کشورهای مختلف با سیستم دولتی اداره می‌شود، اما دانشگاه آزاد به عنوان سیستم غیر دولتی تربیت حدود یک سوم تربیت دانشجویان پزشکی کشور را بر عهده دارد.
به گفته وی، حدود ۴۰ درصد پرستاران دانش آموخته دانشگاه آزاد هستند و از این رو تلاش شده با راه اندازی یک بیمارستان کیفیت آموزش افزایش یابد.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه بیمارستان فرهیختگان ۳۲۰ تخت خواب دارد، افزود: در این بیمارستان همه تخصص ها بکار گرفته می شود، یک پد هوایی به منظور ارائه خدمات به اورژانس، آزمایشگاه، اتاق عمل، مرکز رادیولوژی و ۱۸ تخت ان آی سی یو و آی سی یو در این مرکز درمانی وجود دارد.
به گفته نفر، دانشگاه آزاد به دنبال ساخت بیمارستان در مناطق محروم است و قرار است بیمارستان دیگری در فضای خالی بیمارستان بوعلی واقع در خیابان امام حسین ساخته شود.
وی افزود: در ۶ ماه آینده بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان فرهیختگان نیز راه اندازی می شود.
**۹۴۹۱**۱۵۸۴
انتهای پیام/