معاون پلیس آگاهی:

درک فلسفه نامگذاری درب ضد سرقت سخت است

صافی نیوز / معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: فلسفه نام گرفتن برخی درب‌های منازل با اسم درب ضد سرقت را نمی‌دانم.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: امنیت ما دارای دو بعد اصلی عینی و ذهنی است.

به گفته وی بیش از ۷۱ درصد جرایمی که به عنوان پرونده‌های وقوع درحالی تشکیل است و به نوعی مالباختگان به آن ورود پیدا می‌کنند، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی‌کشف می‌شوند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: در برخی از جرایم مانند بحث خودرو، بیش از ۹۵ درصد از خودرو‌های مسروقه را طی عملیات‌های مختلف کشف می‌کنیم.

به گفته سردار موذن برخی از سارقان پس از سرقت خودرو، برخی از لوازم آن را برای مصرف مواد مخدر و تامین آن در بازار‌های مختلف به فروش می‌رسانند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: رسانه‌ها زمان دستگیری متهمان را که در آن لحظه از کرده خود ابراز ندامت می‌کنند را پوشش خبری دهند.

به گفته سردار موذن نباید رویه آزادسازی مجرمان که مجددا و پس از مدتی تحمل حبس به راحتی وارد جامعه می‌شوند، ادامه دار باشد.

سارقان سابقه دار تحت اشرافیت اطلاعاتی پلیس

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: بحث اشراف اطلاعاتی و کنترل مجرمان را در دستور کار خود قرار داده ایم اگر مجرم به هر دلیل آزاد یا به مرخصی می‌رود تحت اشرافیت اطلاعاتی پلیس قرار دارند.

به گفته سردار موذن این که کارآگاهان پلیس آگاهی این توانمندی را دارد که به راحتی سارقی را بشناسند، بر کسی پوشیده نیست؛ با توجه به تجربیات کارآگاهان، رد پا‌هایی که از سارق در صحنه جرم به جا می‌ماند، شیوه و شگرد به کار رفته توسط سارق و سابقه آن‌ها در پرونده‌ها کمک می‌کند تا شناسایی متهمان در هر حوزه سرقتی به راحتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی صورت بگیرد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: روزانه پلیس آگاهی در حال رسیدگی به بیش از ۲۰ نوع جرم با ۱۳۵ شاخه است لذا نمی‌توان فعالیت این یگان انتظامی را فقط در بحث قتل یا سرقت خلاصه کرد.

به گفته سردار موذن پلیس دو وظیفه عمده خدمات رسانی عمومی و مقابله با مبارزه را برعهده دارد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: خدمات حوزه‌های راهور، گذرنامه و پلیس آگاهی در اپلیکیشن پلیس من در حال ارائه به مردم است، اگر خودروی شهروندی به سرقت برود دیگر لازم نیست مالباخته به کلانتری یا پایگاه‌های آگاهی مراجعه کند، لذا با ثبت داده‌های خود در اپلیکیشن پلیس من می‌تواند شکایت خود را بدون مراجعه حضوری به پلیس ثبت کند.

سردار موذن گفت: آیین نامه جدیدی ابلاغ شده مبنی بر اینکه سرقت‌های کمتر از ۲۰ میلیون تومان دقیق مطالعه بشود و آن هم طوری نباشد که سارق رها سازی شود.

سارقان در زمان ارتکاب سرقت طلایاب ندارند

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: هیچ سارقی طلا یاب ندارد، آنچه که در گزارش پرونده‌ها به ثبت رسیده و آنچه که خود سارقان نسبت به کرده خود معترف شدند، موضوعی به عنوان دارا بودن سارق از بابت طلایاب در زمان ارتکاب سرقت از منازل، صحت ندارد.

به گفته سردار موذن فلسفه نام گرفتن برخی درب‌های منازل با اسم درب ضد سرقت را نمی‌دانم، اینکه این نام از کجا سر منشا گرفته مشخص نیست.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: شاهد این هستیم که درب‌های معروف به درب ضد سرقت به راحتی توسط سارقان باز می‌شوند، این درب‌ها یک اشتباه بزرگ را برای مالکان منازل ایجاد می‌کند که به بهانه دارا بودن درب ضد سرقت در منازلشان تمام دارایی خود را به امان خدا رها کرده و به مسافرت می‌روند.

به گفته سردار موذن باید نقاط ضعف در هر ساختمان برای ورود احتمالی سارقان تقویت شود، باید بحث همسایه بانی یا سپردن خانه به بستگان در جامعه باب شود تا در زمان عدم حضور ما در منزل و در هنگام مسافرت، از خانه ما آن هم توسط افراد امین هر از گاهی سرکشی شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: از بانک‌ها درخواست دارم تا تسهیلاتی را ارائه دهند و یک روان سازی شکل بگیرد تا مردم برای استفاده از صندوق امانات بانک‌ها برای سپردن اموال با قیمت خود ترغیب و تشویق شوند

انتهای پیام/