8:20 1403/02/14
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد:

در آینده‌ای نه چندان دور دیگر جوابگوی نسل جوان نخواهیم بود/ عدم مهارت از دلایل مهم بیکاری در جامعه است

صافی – رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر امروز نتوانیم به درستی برنامه ریزی کنیم در آینده‌ای نه چندان دور دیگر جوابگوی نسل جوان نخواهیم بود و نمی‌توانیم افسار بیکاری را به دست بگیریم.

سلمان خدادادی امروز (۲۹ آذر) در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی که در مرکز تربیت مربی فنی و حرفه ای کرج برگزار شد، اظهارکرد: یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی جوامع برخورداری از نیروی انسانی مهارت یافته و مولد است.

وی افزود: انسان دارای مهارت یک سرمایه بزرگ اجتماعی است و می‌تواند برای خود و جامعه زندگی شایسته‌ای را رقم بزند؛ مهارت‌آموزی موتور محرک رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری است.

این مسئول بیان کرد: متاسفانه عدم مهارت از دلایل مهم بیکاری در جامعه امروز ماست، اگر جویندگان کار مهارت داشته باشند نرخ بیکاری نیز به میزان قابل توجهی کم می‌شود چون افراد دارای مهارت سریع تر جذب بازار کار می‌شوند.

خدادای گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای این توانایی را دارند که به افراد مهارت‌های لازم را آموزش دهند و حتی برای افرادی که مهارت دارند اما مهارتشان با گذشت زمان کهنه شده و دیگر جوابگوی نیاز جامعه نیست برنامه دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ابرازکرد: سازمان فنی و حرفه‌ای با این پتانسیل متاسفانه درگیر اعتبارات و بودجه است و به دلیل کمبود اعتبارات بیشتر بودجه صرف هزینه‌های جاری و کمتر از ۱۰ درصد صرف کارآموزی و مهارت آموزی می‌شود.

وی تصریح کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای با چنین بودجه و امکاناتی نمی‌توانند جوابگوی نیاز جامعه باشند بنابراین لازم است که برای توسعه فعالیت‌های این مراکز اعتبارات و منابع مالی بیشتری به سازمان فنی و حرفه‌ای تخصیص داده شود.

این مسئول بیان کرد: اگر امروز نتوانیم به درستی برنامه ریزی کنیم در آینده‌ای نه چندان دور دیگر جوابگوی نسل جوان نخواهیم بود و نمی‌توانیم افسار بیکاری را به دست بگیریم.

خدادای گفت: امروز کشور می‌تواند با ۴۰۰ هزار نفر کارمند اداره شود اما برای اشتغالزایی، دولت چهار میلیون کارمند را در بخش‌های مختلف به کار گرفته است تا مشکل بیکاری حل شود، این رویکرد مقطعی است و روزبه روز بر جمعیت بیکاران اضافه می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: اگر می‌خواهیم معضل بیکاری جامعه حل شود و اشتغالزایی صورت بگیرد باید به آموزش‌های فنی و حرفه ای بهای بیشتری بدهیم و با همکاری مجلس فنی و حرفه‌ای را در جایگاه واقعی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}