وزیر بهداشت:

در دهه فجر پایان واکسیناسیون را اعلام خواهیم کرد

صافی نیوز / وزیر بهداشت با بیان اینکه تا اخر مهرماه حدود 40 تا 50 میلیون دز واکسن وارد خواهد شد،گفت: در دهه فجر پایان واکسیناسیون را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، بهرام عین الهی، وزیر بهداشت در شبکه خبر با اشاره به اینکه شرایط کرونا اکنون در مملکت و جهان بی سابقه است، گفت:‌باید وارد میدان شد و مشکلات را به حداقل رساند.

وی با بیان اینکه ۲۰۴ شهید در عرصه مبارزه با کرونا تقدیم کرده و تعداد زیادی از همکاران بهداشت و درمان درگیر کرونا شده اند، افزود:‌بعضی از این همکاران آنقدر خسته هستند که به سختی کار می کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم کشورمان در دفاع مقدس ایثارگری کرده و این فرهنگ در مردم ما نهادینه شده است، بیان داشت:‌بزرگترین شاید تنها ترین راه حل که می توناد جلوی کرونا را بگیردواکسیناسیون است.

عین الهی با تاکید بر اینکه اولویت دولت و مجلس انجام واکسیناسیون است، ابراز داشت: حدود ۶۰ میلیون افراد بالای ۱۸ سال را باید واکسینه کنیم و هر نفر دو دز نیاز دارد که در مجموع به ۱۲۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه قرار داد واردات واکسن منعقد شده و پول واریز کردیم و تا اخر مهرماه حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون دز واکسن وارد خواهیم کرد و در دههفجر پایان واکسیناسیون را اعلام خواهیم کرد؛چراکه رئیس جمهور در این خصوص مسر بوده و همه دستگاه ها کمک خواهند کرد

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش تولید کنندگان داخلی واکسن کرونا، متذکر شد:‌تا کنون ۲۷ میلیون دز واکسن تزریق کرده ایم ؛ به طوری که ۱۹ میلیون نفر واکسن مرحله اول و ۸ میلیون نفر کسانی هستند که دو دز را دریافت کرده اند.

عین الهی با اشاره به اینکه واردات واکسن خوب است، افزود:‌بحث انجام تزریق واکسن مهم است و باید میزان واکسیناسیون را بالا ببریم؛ در نتیجه باید همه این کار را انجام دهند و وزارت بهداشت به تنهایی نمی توناد انجام دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از نیروهای هلال احمر، نیروی مسلح و آموزش و پرورش باید در واکسیناسیون استفاده کنیم، گفت:‌در کشورهایی که واکسیناسیون شده میزان مرگ و میر کاهش داشته و اکنون نیز میزان مرگ و میر مراکز درمانی ما کم شده است.

وی با تاکید بر اینکه حتی در صورت واکسیناسیون مردم باید حتما دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند، افزود:‌کسانی که واکسن تزریق می کنند در صورت ابتلا شدت بیماری کمی خواهند داشت.

عین الهی با بیان اینکه شرایط بحرانی است و ویروس کرونا درگردش بوده و متوقف نشده است، ابراز داشت:‌لاک داون از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد وجود دارد که انجام می شود؛ البته امکان لاک داون ۱۰۰ درصدی در کشور وجود ندارد اما بعضا نیز میزان اعمال شده نیز جدی گرفته نمی شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با گرفتاری خانوادگی با کرونا روبرو هستیم، تصریح کرد:‌اولویت ما در وزارت بهداشت پیشگیری و بهداشت است.

عین الهی با تاکید بر اصلاح سبک زندگی توسط مردم، متذکر شد:‌در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون واکسن فقط در یک خط تولید در کشور تولید می شود اما پبتفروم های مختلف ما در فاز سوم قرار دارند؛ به طوری که واکسن های کووپارس، پاستوکووک و سیناژن در مراحل نهایی قرار دارند.

انتهای پیام/