5:11 1403/02/13
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:

در عرصه موشکی بر اساس نیاز کشور عمل می کنیم

صافی – سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به کسی اجازه دخالت در زمینه توان دفاعی خود را نمی دهیم، گفت: بر اساس نیاز کشور در عرصه موشکی عمل خواهیم کرد.

 «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز جمعه در جمع خبرنگاران در پاریس گفت که چنانچه گفت وگوهای مربوط به برنامه موشک‌ های بالستیک ایران به نتیجه نرسد، این کشور را تحریم می کنیم.

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح روز دوشنبه در این زمینه، گفت: آنها در این زمینه حرف های زیادی می زنند. به کسی اجازه دخالت در زمینه توان دفاعی خود را نمی دهیم.

وی افزود: هیچ کس حق ندارد علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر کند؛ تمامی نظام با موضع گیری های وزارت امورخارجه در قبال فرانسه یکصدا هستند و از آن حمایت می کنند.

سردار شکارچی به نمایش بخشی از دستاوردهای نیروهای مسلح در دهه فجر اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه های پیش رو بخشی از دستاوردها دفاعی کشور نیز رونمایی خواهند شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که جمهوری اسلامی ایران مورد تهدید و یا تعرض قرار گیرد، بدون شک جواب نیروهای مسلح کشور خرد کننده خواهد بود.

وزارت خارجه فرانسه پیشتر هم برنامه موشکی ایران را ناسازگار با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد خوانده بود.

این در شرایطی است که قطعنامه ۲۲۳۱ شورا امنیت سازمان ملل که پیرو برجام به تصویب رسید و تمامی قطعنامه‌های ضد ایرانی قبلی را لغو کرد، هیچ گونه منعی برای فعالیت‌ های موشکی و فضایی ایران در نظر نگرفته است.

پس از اظهارنظر مقامات فرانسوی در رابطه با توان موشکی ایران، سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به این صحبت ها واکنش نشان داد و با تاکید براینکه توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست، گفت: قابلیت های موشکی ایران بخشی از توان مشروع دفاعی و ضامن امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است که بر دکترین بازدارندگی استوار است.

بهرام قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار تحکیم صلح و ثبات در منطقه بوده است و فروش انبوه سلاح های پیچیده و تهاجمی از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه را عامل برهم خوردن ثبات و توازن منطقه می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تهدید به اعمال تحریم های جدید موشکی از سوی وزیر خارجه فرانسه را خلاف روح حاکم بر گفت وگوهای سیاسی و همکاری های دو کشور دانست و تاکید کرد هرگونه تحریم جدید از سوی کشورهای اروپایی منجر به تجدیدنظر ایران در نحوه تعاملات خود با این کشورها خواهد شد.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}