دستور وزیر کشور برای پیگیری بازنگری اختیارات استانداران

صافی نیوز / وزیر کشور دستور داد که برای ارائه به هیات وزیران و به منظور افزایش ابتکار عمل استان‌ها و تمرکززدایی بیشتر اختیارات استانداران به طور ویژه پیگیری و بازنگری شود.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، نشست مشترک شورای معاونین وزارت کشور با استانداران ۴ استان تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان با حضور وزیر کشور برگزار شد.

در این نشست، استانداران خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان گزارش‌های جداگانه‌ای از اقدامات دوره جدید مدیریت استان در ۳ محور شناخت مشکلات و اصلاحات مدیریتی، اقدامات راهبردی برای ریل گذاری توسعه استان و مدیریت شرایط جاری، مطرح کردند.

احمد وحیدی وزیر کشور در این نشست پس از بررسی گزارش‌های مطرح شده از سوی استانداران، به معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور دستور داد به منظور افزایش ابتکار عمل استان‌ها، بازنگری اختیارات استانداران با رویکرد تمرکز زدایی هرچه بیشتر و با جلب آخرین نقطه نظرات استانداران، به طور ویژه پیگیری و برای ارائه به هیات وزیران جمع‌بندی شود.

وزیر کشور با اشاره به گزارش‌های استانداران درخصوص روند تحقق برنامه دولت در امر مسکن، خواستار پیگیری جدی موضوع از سوی معاونت عمرانی وزارت کشور و استانداران علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مسئول شد.

در پایان نشست امروز شورای معاونین وزارت کشور، از خدمات و تلاش های محمد ابراهیم شوشتری رییس سابق مرکز حراست وزارت کشور قدردانی شد و برای هادی گودرزی رییس جدید این مرکز آرزوی موفقیت کردند.

بر اساس این گزارش، استاندار تهران به نمایندگی از استانداران، عضو ثابت شورای معاونین وزارت کشور است و از این پس، علاوه بر استاندار تهران، در هریک از جلسات شورای معاونین، ۲ یا ۳ استاندار، در قالب ویدئو کنفرانس حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/