دستگیری بزرگترین باند هک ۶۰۰۰ اکانت اینستاگرام در کشور

صافی نیوز / رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی ودستگیری باند کلاهبرداری که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری ۶۰۰۰ هموطنان در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری سی و پنج میلیاردریالی از دوستان وبستگان قربانیان می‌کردند ، خبرداد.

به گزارش صافی ، سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد:  درپی مراجعه چند تن از شهروندان  مازندران‌ به مراجع قضائی وانتظامی استان شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آن‌ها دراینستاگرام اقدام به کلاهبرداری ازآشنایان و دنبال کننده‌ها می‌کند از این رو موضوع در دستورکار پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهمان با سوءاستفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت آنها، دسترسی به اکانت پیدا نموده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران تقاضای وجوه می کردند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران یادآورشد: با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد، متهمان ساکن قزوین بوده که با هماهنگی مقام قضائی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۴۸۵ مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است افزود: متهمان پس ازانتقال به پلیس فتا مازندران ضمن پذیرش بزه انتسابی و کلاهبرداری ۳۵میلیارد ریالی ، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با توصیه به کاربران خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه های ناشناخته استفاده  نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می گیرد، خودداری کنند.

خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس   ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام/