شهردار ارومیه:

دشمنان خواستاراز رونق افتادن مراسم محرم هستند/لزوم پرهیزاز بدعتها

صافی نیوز - ارومیه – شهردار ارومیه گفت: دشمنان اسلام به هیچ وجه حاضر به مشاهده رونق در برگزاری مراسمات محرم نیستد.

به گزارش صافی نیوز، محمد حضرت پور صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و تبلیغات دشمنان در خصوص جلوگیری از حضور مردم به خصوص جوانان در آئین‌های عزاداری حسینی افزود: دشمنان اسلام به هیچ وجه حاضر به مشاهده رونق در برگزاری مراسم محرم نیستد و بر اینکه مردم را از محرم فاصله دهند به هر شگردی متوسل می‌شود و در تلاشند که مردم در این مراسم حضور نداشته باشند.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام محرم به اعلان عزا و اهتزاز پرچم حسینی اشاره و بیان کرد: شهرداری ارومیه با اعلان عزا و اهتزاز پرچم حسینی طی پنجشنبه هفته گذشته با حضور عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در محوطه شهرداری به استقبال ماه محرم رفت.

حضرت پور با بیان اینکه فضای شهر ارومیه با نصب پرچم‌ها و ریسه‌های مشکی در آستانه محرم سیاه پوش شد، عنوان کرد: تلاش عمده شهرداری بر این است که محرم به صورت مردمی برگزار و اینکه ۱۴۰۰ سال است که محرم با شور حسینی توسط مردم برگزار می‌شود و این مهم ادامه خواهد داشت و شهرداری نیز به عنوان یک دستگاه فرهنگی رسالت‌هایی بر عهده دارد و تلاش دارد با سیاه پوش کردن فضای شهر و کمک به هیأت‌های مذهبی در قالب توزیع اقلام فرهنگی رسالت خود را تحقق بخشد.

وی اظهار داشت: در دهه اول محرم شاهد توزیع نذری توسط هیأت‌های مذهبی مختلف و شهروندان در سطح شهر هستیم لذا بر این اساس اگرچه با تعبیه مخزن‌های بزرگ زباله در کنار محل هیأت‌های مذهبی و آماده باش پاکبان های مدیریت شهری در نقاط مختلف شهر جهت رفت و روب شهری، اما از شهروندان در خواست داریم نظافت شهری را در ایام محرم رعایت کنند و عزاداران در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

وی گفت: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت سیاه پوش کردن شهر و توزیع اقلام فرهنگی در بین هیأت‌های مذهبی هزینه صرف شده است و کمک‌های شهرداری ارومیه به هیأت‌های مذهبی فقط در قالب توزیع اقلام چون ریسه و پرچم‌های سیاه است و کمک‌هایی چون تحویل صندلی و داربست در توان شهرداری برای کمک به هیأت‌های مذهبی نیست.

شهردار ارومیه در ادامه عنوان کرد: دشمنان اسلام به هیچ وجه حاضر به مشاهده رونق در برگزاری مراسم محرم نیستد و بر اینکه مردم را از محرم فاصله دهند به هر شگردی متوسل می‌شود و در تلاشند که مردم در این مراسم حضور نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اباعبدالله الحسین (ع) متعلق به همه قرن و برای تمام جهان است به اشاعه برخی افراطی گری‌ها در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در تمامی مراسم محرم همه برادران و خواهران شیعه و سنی در کنار هم هستند ولی زمانی که برخی فتنه‌های خارج از کشور سعی بر کم رونق دادن این مراسم را دارند با انجام برخی اقدامات و ترویج آن در برخی اشخاص مذهبی منجر می‌شود که این اشخاص مذهبی بدون توجه به آینده، موضاعاتی را نشر می‌دهند که یک سم برای عزاداری‌های ماه محرم است.

شهردار ارومیه بیان کرد: صدای بلند بلندگو هیئت‌های مذهبی از جمله عواملی است که منجر می‌شود مراسم عزاداری از رونق بیافتد و عوض اینکه بهترین شعرها در مراسم قرائت شود، طبل‌هایی در داخل هیأت مذهبی می‌زنند و نمی‌گذارند ماهیت شعرها در عزاداری‌ها به تصویر کشیده شود و این یک بدعت است.

وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم برخی خرافات و بدعت‌ها در عزاداری وارد شود چرا که سم بزرگی برای عزاداری‌ها است و ماهیت عزاداری‌ها از بین می‌رود.

انتهای خبر/