دعوت امام جمعه و استاندار کرمانشاه از مردم برای شرکت در مراسم بزرگداشت آیت الله رفسنجانی

صافی - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار، جامعه روحانیت و حوزه های علمیه استان و نمایندگان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی از عموم مردم برای حضوری پرشور در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در کرمانشاه دعوت کردند.

به گزارش صافی، در بیانیه مشترک مسوولان استان کرمانشاه که روز دوشنبه و به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد دیرین امام و رهبری صادر شده، آمده است:

ارتحال فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه، یار دیرین انقلاب اسلامی و حضرت امام راحل (رحمه الله تعالی علیه)، و همراه همیشگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام «حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی» رحمت الله علیه را به محضر مبارک امام عصر ارواحنا لمقدمه الفداء و مقام معظم رهبری و پیشگاه ملت بزرگ و انقلابی ایران و به ویژه بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن فرزانه ی راحل، علو درجات و غفران الهی، همنشینی با ابرار و اولیاء الله ومحشور شدن با امام شهدا و یاران سفرکرده انقلاب اسلامی را از درگاه قادر متعال مسئلت داریم.

به همین مناسبت از عموم مردم ولایتمدار، انقلابی و قدرشناس استان کرمانشاه دعوت به عمل می آید در مراسم بزرگداشت آن فقیه فرزانه که از ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع کرمانشاه برگزار می شود، شرکت نموده و با حضور حماسی خود ضمن تجدید بیعت با معمار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تجلی و تبلور وحدت و همدلی میان ملت شریف ایران را در منظر و داوری دیگر ملل انقلابی و عدالت طلب قرار دهند.
این بیانیه از سوی مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، اسداله رازانی استاندار کرمانشاه، آیت الله نریمانی و آیت الله محمدی عراقی نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، جامعه روحانیت و حوزه های علمیه استان و مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی صادر شده است.

حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه ۱۹ دی به علت عارضه قلبی در سن ۸۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال ۱۳۱۳ در رفسنجان چشم به جهان گشود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی ، عضویت در شورای انقلاب ، موسس جامعه روحانیت مبارز، ریاست شورای عالی دفاع و فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام ، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهور اسلامی ایران در دور دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ ، ریاست مجلس خبرگان رهبری بین سال های ۸۶ تا ۹۰ و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه خود داشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر ۱۳۹۲ و به مناسبت سالروز شهادت چهارمین شهید محراب سفری دو روزه به استان کرمانشاه کرد و با اقشار مردم و گروه های مختلف استان دیدار داشت.