دلار ۷ هزار تومانی در راه است؟!

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که علایمی مبنی بر افزایش دلار تا ۷ هزار تومان مخابره می شود. سیدجواد حسینی کیا با اشاره به افزایش دلار تا بیش از ۵هزار تومان، اظهار داشت: بی تدبیری دولت بود که نتوانست نرخ دلار را ثابت نگه دارد، شوکی که از افزایش […]

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که علایمی مبنی بر افزایش دلار تا ۷ هزار تومان مخابره می شود.

سیدجواد حسینی کیا با اشاره به افزایش دلار تا بیش از ۵هزار تومان، اظهار داشت: بی تدبیری دولت بود که نتوانست نرخ دلار را ثابت نگه دارد، شوکی که از افزایش نرخ دلار به بازار وارد آمد، موجب گرانی اجناس شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گرانی دلار سایه خود را بر تولید انداخته است بنابراین در مجموع در شرایط فعلی افزایش نرخ دلار به ضرر تولید داخلی است، چرا که باعث می شود در سال حمایت از تولید کالای ایران هزینه تمام شده افزایش چشمگیری پیدا کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: با این حساب با گرانی کالای ایرانی به دنبال افزایش نرخ دلار، جامعه از خرید کالای ایران اجتناب می کند و به سمت کالای خارجی ارزان قیمت می رود.

وی با بیان اینکه جا دارد دولت برای مدیریت بازار ارز چاره اندیشی کند، گفت: برای این کار یا باید دلار را دو نرخی کرد، به نحوی که برای تولیدکننده نرخی پایین تر در نظر گرفته شود یا باید نسبت به کاهش نرخ ارز گام جدی و عملیاتی برداشته شود.

حسینی کیا در ادامه با تاکید بر شرایط بحرانی و نابسامان اقتصادی در کشور، اظهارداشت: شرایط بازار ارز و دلار باعث می شود از میزان سرمایه گذاری کاسته شود چرا که افراد نمی توانند آینده بازار را پیش بینی و طبق آن عمل کنند.

این نماینده مجلس در خصوص احتمال کاهش نرخ دلار در آینده، گفت: به این دولت نمی توان خیلی امید داشت، چرا که برخی ها بی میل به افزایش نرخ ارز نیستند، در برخی از اظهار نظر ها چنین پالس هایی دریافت می شود، برخی ها منافعشان در این است که دولت نگاه نظارتی بر بازار ارز نداشته باشد.

وی تاکید کرد: برخی ها گفته اند که دلار ظرفیت افزایش نرخ تا رقم ۷ هزار تومان را دارد بنابراین ارز زیادی را خریداری کرده اند تا در شرایط خاص به بازار تزریق کنند، این احتمال وجود دارد می خواهند به نظام اقتصادی ایران لطماتی وارد کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر دولت اقدام جدی نکند وهمچنان پالس افزایش قیمت نرخ دلار تا ۷ هزار تومان مخابره شود، احتمال افزایش قیمت وجود دارد البته به دلیل فشار رسانه ای دولت به طور مقطعی جلوی افزایش قیمت را می گیرد.