بایدن:

دنبال درگیری با ایران نیستیم

صافی نیوز / رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه تأکید کرد که دنبال درگیری با ایران نیست

به گزارش صافی به نقل از فارس، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه در اظهارنظری درباره درگیری‌های اخیر در سوریه تأکید کرد دنبال درگیری با ایران نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که روز گذشته حمله‌ای به نیروهای آمریکا در سوریه انجام شده و او دستور داده سریعا به آن پاسخ داده شود.

وی سپس اضافه کرد: ««دنبال درگیری با ایران نیستیم اما آماده‌ایم برای محافظت از نیروهایمان به زور متوسل شویم.»

اظهارات بایدن در حالی مطرح شده که منابع خبری شامگاه جمعه از حمله به دو پایگاه در شرق سوریه خبر دادند.

منابع خبری ابتدا از حملات راکتی به پایگاههای غیر قانونی نظامیان تروریستی آمریکا در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر دادند.

شبکه خبری العالم به نقل از منابع محلی گزارش داد که در جریان این حملات، پایگاه آمریکاییها در میدان نفتی «العمر» هدف قرار گرفته و پس از آن، صدای چندین انفجار پیاپی شنیده شده است.

علاوه بر پایگاه العمر، پایگاه آمریکاییها در «کونیکو» هم هدف چند حمله راکتی قرار گرفته است. برخی گزارش‌ها مدعی هستند نیروهای آمریکایی به شدت با عوامل این حملات در حال تبادل آتش هستند.

منابع محلی هم گفتند که در این حملات، ۲۰ راکت به سمت پایگاه آمریکا در کونیکو شلیک شده است. این حملات باعث آتش‌سوزی مهیبی در داخل پایگاه شده است و چندین نفر هم زخمی شده‌اند.

این حملات در ادامه حملاتی است که بامداد پنجشنبه به پایگاه آمریکا صورت گرفت. در آن حمله پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمرهدف حمله راکتی قرار گرفت. یک پیمانکار آمریکایی در این حمله کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

پس از این حمله، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به یک تأسیسات نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در شرق دیرالزور حمله کرد. چند نفر در آن حمله به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/