وزیر بهداشت:

دوز سوم واکسن کرونا به برخی افراد واکسینه‌شده تزریق خواهد شد

صافی نیوز / وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حتی بعد از واکسیناسیون، گفت: دوز سوم واکسن به برخی افراد واکسینه‌شده تزریق خواهد شد.

به گزارش صافی به نقل از میزان، عین اللهی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، گفت: میزان مرگ و میر در کشور‌هایی که واکسیناسیون بیشتری انجام داده اند، کم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بیماری کرونا به راحتی ریشه کن نمی‌شود و افراد بعد از واکسیناسیون هم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه، دُز سوم واکسن به برخی افراد واکسینه‌شده تزریق خواهد شد، افزود: تمام تلاش خود را در تامین واکسن به کار گرفتیم. به ۱۲۰ میلیون دُز واکسن نیاز داریم، تا الان ۲۷ میلیون دُز واکسن تزریق شده و هنوز ۹۳ میلیون دُز نیاز داریم.

وزیر بهداشت افزود: فعلا منابع داخلی کافی نیستند و سرعت واردات بیشتر خواهد شد.

عین اللهی تاکید کرد: تولید داخلی واکسن هرچند هنوز کافی نیست، اما از نظر اطمینان به آینده خوب است، چون کرونا پایدار است و با دو دُز واکسن از بین نمی‌رود.

وزیر بهداشت گفت: افرادی که واکسینه می‌شوند بعد از مدتی دوباره باید واکسن بزنند و الان برای افرادِ با ریسک بالا و کادر درمان دُز سوم نیاز است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸ میلیون نفر دو دز واکسن زده‌اند، گفت: به ۱۲۰ میلیون دزُ نیاز به واکسن داریم که منابع داخلی به تنهایی جوابگوی این نیاز نیست.

انتهای پیام/