نماینده جیرفت:

دولت با تشکیل «استان کرمان جنوبی» موافقت کرد

صافی نیوز / نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی از تصویب تاسیس استان کرمان جنوبی در هیات دولت خبر داد.

به گزارش صافی، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه دولت در جلسه‌ای در تیرماه بر دولت روی تشکیل استان کرمان جنوبی بحث کرده و آن را مصوب کرده است،گفت: رئیس جمهور نیز در سفر استانی خود به شهر دارالولایه جیرفت استان کرمان،در جمع مردم این شهر از تشکیل استان کرمان جنوبی خبر داد.

وی اضافه کرد: نمایندگان منتظر لایحه دولت هستیم تا به محض دریافت در اسرع وقت آن را بررسی و تصویب کنیم.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرح ارائه شده در مجلس شورای اسلامی شامل هفت شهرستان جیرفت، انورآباد، کهنوج، رودبار، قلعه‌گنج، منوجان و فاریاب است که ۱ میلیون نفر جمعیت، ۵ میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی، معادن غنی مس، آهن، کروم، تیتانیوم و … را دارا هستند.

وی با بیان اینکه عدم توزیع عادلانه ثروت و اعتبارات دولت بین شمال و جنوب استان باعث شد که استان توسعه عادلانه پیدا نکند، افزود: همه شرایط برای تاسیس استان کرمان جنوبی آماده است و ما امیدواریم که استان کرمان جنوبی به زودی در دولت رئیسی تاسیس شود و مردم کرمان جنوبی همیشه سپاسگزار نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند.

اعظمی سارودی تصریح کرد: مردم نجیب کرمان جنوبی قدردان تلاش‌های رئیسی و دولت سیزدهم هستند و نام دولت مردمی برای همیشه در جنوب استان کرمان به یادگار خواهد ماند.

انتهای پیام/