مخبر:

دولت در زمینه کاهش نرخ تورم و تقویت ارزش پول ملی برنامه دارد

صافی نیوز / معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت در زمینه کاهش نرخ تورم، افزایش سرمایه گذاری‌ها و تقویت ارزش پول ملی برنامه‌ها و اقدامات دقیقی در نظر گرفته است.

به گزارش صافی به نقل از مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، در اختتامیه نخستین رویداد ملی نوآوری اجتماعی با عنوان “نوپیا” که با شعار نوآوری و پیشرفت ایران در محل پردیس چارسو برگزار شد، با اشاره به اینکه محور همه حرکت‌های پیامبران و مصلحان در طول تاریخ مردم بوده‌اند، افزود: ممکن است ایده‌ای در طول تاریخ بشر از یک مصلح به وجود آید، اما این مردم هستند که منشأ تحول آن ایده می‌شوند و برای محقق شدن آن آرمان‌ها باید جامعه و مردم به صحنه آیند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز یک مصلح واقعی بود که توانست با کمک و حمایت‌های مردم، رژیم حاکم منحرف طاغوتی را سرنگون کند و البته آرمان‌ها و هدایت‌های امام خمینی (ره) زمانی محقق شد که مردم در صحنه بودند.

وی با اشاره به چالش‌ها و مسائل موجود برای به صحنه آوردن مردم برای تحقق پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور، گفت: برای به میدان آوردن مردم در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، به کارگیری روش‌های سنتی میسر نیست و بر همین اساس با تمرکز بر جوانان نخبه و جهادی که سرمایه عظیم برای آینده کشور هستند باید بتوانیم روش‌های نوآورانه و جدید را برای حل چالش‌های کشور عملیاتی کنیم.

مخبر با اشاره به قدرت و عظمت کنونی جمهوری اسلامی به ویژه در زمینه دیپلماسی و سیاست خارجی تصریح کرد: امروز ایران به مرحله‌ای رسیده است که سیاستمداران بزرگ و قدرت‌های جهانی قادر نیستند هیچ تصمیمی را حداقل در خصوص مسائل منطقه خاورمیانه بدون ایران اتخاذ کنند و تصمیمات آنان عملیاتی نمی‌شود مگر اینکه نظر و دیدگاه جمهوری اسلامی در موضوعات گرفته شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای درک نقش مهم جمهوری اسلامی در معادلات جهانی با مرور دیدار مقام معظم رهبری با سران کشورهای روسیه و ترکیه و مواضع و هوشمندی و تسلط ایشان در این دیدارها حتماً قدرت جمهوری اسلامی به خوبی نمایانگر خواهد شد.

وی گفت: ایران چهل سال است که با اقتدار در مقابل تحریم، جنگ و توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده و این توطئه‌ها را با حمایت مردم پشت سر گذاشته است.

مخبر همچنین با اشاره به نعمات، امکانات و ظرفیت‌های بزرگ کشور گفت: دولت سیزدهم به دنبال آن است که با بهره‌گیری از توان جوانان ایرانی وعده‌ها و شعارهایش برای رونق و پیشرفت اقتصادی در کشور را محقق کند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کشور در یک مقطع مهم قرار دارد، خاطر نشان کرد: با وجود فراز و نشیب‌ها و با وجود فضاسازی رسانه‌ای دشمنان و یاس پراکنی آنان، آینده مردم و ایران قطعاً بسیار روشن است.

وی تصریح کرد: دولت در زمینه کاهش نرخ تورم، افزایش سرمایه گذاری‌ها و تقویت ارزش پول ملی برنامه‌ها و اقدامات دقیقی در نظر گرفته است.

مخبر با اشاره به حجم نقدیندگی بالا و سرگردان در کشور تصریح کرد: در طول سالیان گذشته دولت‌ها نتوانستند اعتماد مردم را برای سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از امکانات ارزی و ریالی آنان جلب کنند، اما امروز دولت به دنبال آن است که با برنامه‌ریزی و کمک فعالان حوزه نوآوری اجتماعی در سراسر کشور و یک بسیج همگانی، اعتماد عمومی را افزایش دهد.

معاون اول رئیس جمهور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در هر دوره‌ای از تاریخ و اداره حکومت یک ابزاری برای پیشرفت نیاز است و این ابزار باید مبتنی با نیروی انسانی آن مقطع از حکومت یا دولت باشد، تصریح کرد: امروز امتیاز و مزیت کشور نیروهای جوان خوش سلیقه، دانشمند و دارای ایده‌ای هستند که برای همه معضلات کشور ایده دارند.

وی افزود: یکی از این کارهایی که ما دنبال آن هستیم این است که این جوانان و ظرفیت‌های بالای ایشان را سازماندهی کنیم تا ضمن تعریف مسئله، راه حل بدهند و خودشان مردم را به صحنه بیاورند و موضوعات را حل کنند.

انتهای پیام/