امام جمعه تبریز:

دولت نباید همه تقصیرها را بر گردن تحریم‌ها بیندازد

صافی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نحوه مدیریت بازارهای اقتصادی عامل بسیار مهمی است و نباید همه تقصیرها را بر گردن تحریم‌ها بیندازیم و با مدیریت صحیح و به دور از سیاست زدگی می‌توانیم زمینه‌های تحریم را از میان ببریم.

جت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک انتخاب محمدرضا پورمحمدی به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی و قدردانی از زحمات 14 ماهه مجید خدابخش، استاندار سابق، اظهار داشت: یکی از اولین اولویت‌ها و خواسته‌های مردم استان از استاندار جدید و مدیران اجرایی استان، رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشت آنان است ضمن اینکه از استاندار خواستارم از مسئولین بخواهید در میان مردم باشند.

وی افزود: کاری کنید تا هنگام مراجعه مردم به ادارات، آنان احساس بیگانگی نکنند، چراکه حضور مردمی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه نشانگر نیاز به توجه و مهربانی به ایشان است و از شما نیز می‌خواهیم در روزهای اولیه شروع به کار این تاکید را به مسئولین داشته باشید.

امام جمعه تبریز با اشاره به آرامش و ثبات نسبی بازار سکه و ارز در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: خوشبختانه در هفته گذشته قیمت سکه و ارز سیر نزولی یافته و موجبات خوشحالی فعالان اقتصادی را فراهم ساخته است چراکه در شرایط اعمال دور جدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، همه منتظر شوک‌های جدیدی به اقتصاد کشور بودند.

وی ادامه داد: سیر نزولی قیمت سکه و ارز نشان می‌دهد که نحوه مدیریت بازارهای اقتصادی عامل بسیار مهمی است و نباید همه تقصیرها را بر گردن تحریم‌ها بیندازیم و با مدیریت صحیح و به دور از سیاست زدگی می‌توانیم زمینه‌های تحریم را از میان ببریم.

آل هاشم با یادآوری فرا رسیدن 10 آذرماه، سالروز شهادت آیت الله مدرس، گفت: وی روحانی استبدادستیزی بود که شخصیتی این چنینی در تاریخ معاصر کشور بی‌نظیر است و سالروز شهادت وی در سال 1316 به عنوان روز مجلس نام گذاری شده است.

وی افزود: ایستادگی شهید مدرس مقابل استکبار درس بزرگی برای امروز مجلس شورای اسلامی است و وی عالمی مبارز از جنس مردم بوده و برجسته ترین اندیشه سیاسی وی را می‌توان اندیشه عدم جدایی دین از سیاست دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نمایندگان فعلی مجلس باید مانند شهید مدرس باشند، گفت: یکی از ویژگی‌های شهید مدرس که باعث شد علی‌رغم در اقلیت بودن، سخن خود را صریحا مطرح کند، شجاعت این روحانی بود که با تکیه بر ایمان، مرعوب و تطمیع نشد و تقوا باعث می‌شود زمینه برای تطمیع وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نماینده تراز انقلاب اسلامی مصالح و منافع مردم و کشور را در نظر می‌گیرد و آن را فدای منافع شخصی و جناحی نمی‌کند، افزود: شان و جایگاه مجلس به عنوان راس امور کشور وابسته به عملکرد خود مجلس است.

آل هاشم یادآور شد: نماینده‌ای که در دوران تبلیغات میلیاردی هزینه می‌کند، در دوره مسئولیت خود بیش از آن‌که به فکر انجام وظایف خود باشد، به فکر جبران آن هزینه‌های کلان خواهد بود بلکه باید با رسیدگی کارشناسی به مسائل و مشکلات مردم بدون در نظر گرفتن منافع جناحی و شخصی، عمل نماید.

وی با اشاره به فرا رسیدن 7 آذرماه، نیروی دریایی ارتش افزود: الحمدلله در سایه تدبیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا الحمدلله، نیروی دریایی ارتش به یک نیروی دریایی راهبردی تبدیل شده و یک نیروی بین المللی است که وظیفه یک نیروی اقتصادی، اسکورت کشتی‌های تجاری، اعزام ناوگروه‌های دریایی به خلیج عدن را ایفا می‌کند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه ماجرای جنایت رژیم سعودی در قتل و مُثله کردن جسد یک روزنامه نگار در کنسولگری عربستان در استانبول هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند، گفت: این موضوع نمونه روشن رسوایی آل سعود، ولیعهد سعودی و فرد پشت صحنه تمام جنایات آل سعود است که هم اکنون در سفر دوره ای به کشورهای عربی و آفریقایی است و نحوه استقبال مردم این کشورها گویای اصل ماجراست.

وی افزود: مردم این کشورها با انجام تظاهرات تند و با استفاده از نمادهایی مانند اره انزجار خود را از ولیعهد جنایتکار سعودی به کشورهای شان اعلام می‌کنند اما عربستان با وعده کمک به این کشورها، دولت ها را با خود همراه می‌کنند.