دژپسند: دولت بدنبال ثبات بازار ارز است

تهران – ایرنا – «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی شامگاه دوشنبه گفت: ثبات بازار ارز از کاهش قیمت ها مهمتر است و دولت به دنبال مدیریت بازار بدون سرکوب آن است. به گزارش ایرنا، دژپسند در نشستی با کارآفرینان دانش بنیان که با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی رییس جمهوری در محل این […]

تهران – ایرنا – «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی شامگاه دوشنبه گفت: ثبات بازار ارز از کاهش قیمت ها مهمتر است و دولت به دنبال مدیریت بازار بدون سرکوب آن است.

به گزارش ایرنا، دژپسند در نشستی با کارآفرینان دانش بنیان که با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی رییس جمهوری در محل این وزارتخانه برگزار شد، از کارآفرینان خواست، ارتباط خود را با این وزارتخانه حفظ کنند.
وی تاکید کرد: اگر سخنان فعالان اقتصادی را خوب درک کنیم، به تصمیم هایی تعیین کننده خواهیم رسید.
وی درباره انتقاد فعالان اقتصادی درباره بازار ارز هم گفت: شاید ثبات نرخ ارز از کاهش نرخ آن مهمتر باشد و به همین دلیل بود که دولت در چند ماه اخیر بر همین نکته اهتمام داشت.
دژپسند با بیان این که «امروز بانک مرکزی تلاش می کند با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد، بازار را مدیریت کند، نه سرکوب»، تاکید کرد: در شرایط امروز اقتصاد، بروز تکانه های اقتصادی آن هم با منشاء بیرونی اجتناب ناپذیر است ولی باید آن را مدیریت کرد.
وزیر اقتصاد درباره عرضه ارز صادرکنندگان دانش بنیان در نیما هم یادآور شد: آن دسته از صادرکنندگانی که حجم صادرات آنها کمتر از یک میلیون یورو باشد از عرضه در نیما معاف است.
وی خطاب به دست اندرکاران عرصه های دانش بنیان گفت: برای این شرکت ها، شرایط مناسب است و اصلا نگران نباشید.
دژپسند درباره چشم انداز دو سال آینده اقتصاد ایران هم گفت: آمریکا در ۴۰ سالگی انقلاب می خواهد ما را به زانو در آورد و ما هم نمی خواهیم ثمره این همه سال تلاش از بین ببرد.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۶ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم ، گفت: اگر ارز حاصل از صادرات به سرعت برگردد، بر مشکلات فائق می شویم.
وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: آمریکا می خواست صادرات نفت ما را صفر کند که نتوانست و نخواهد توانست به اهداف خود برسد.
وی درعین حال با تاکید بر اینکه «نباید مدعی شویم، در شرایط مطلوب اقتصادی هستیم»، گفت: اگر همه عزم و اراده لازم را داشته باشند، این مرحله را پشت سر می گذاریم.
وزیر اقتصاد همچنین تاکید کرد: ما از نظر قوانین و مقررات برای سرمایه گذار خارجی سفره پهن کرده ایم ولی این کارآفرینان هستند که باید سرمایه گذار را جذب کنند.
وی افزود: تلاش ما این است که آنچه را که خود داریم را از خارج تمنا نکنیم اما لازمه رشد استفاده از منابع خارجی و فناوری های نو است.
وزیر اقتصاد در حاشیه این نشست نیز در جمع خبرنگاران درباره بیانیه راه اندازی کانال مالی اروپا با ایران موسوم به اینستکس (INSTEX) و شروطی که در آن آمده، هم با اشاره به این که «این شروط موضوع جدیدی نیست بلکه در گذشته هم بوده است.، خاطر نشان کرد: طرح این موارد غیر ضروری بود.
اقتصام **۲۰۲۵** ۹۳۶۳**شبس**۱۶۱۳
انتهای پیام/