دیدار عراقچی با نایب رئیس مجلس بلغارستان و اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور

معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی‌‌های سیاسی در صوفیا به سر می‌برد، ظهر امروز با نایب رئیس مجلس بلغارستان و اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به رییس مجلس بلغارستان، به […]

معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی‌‌های سیاسی در صوفیا به سر می‌برد، ظهر امروز با نایب رئیس مجلس بلغارستان و اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به رییس مجلس بلغارستان، به تداوم رایزنی‌‌های پارلمانی میان دو کشور اشاره و بر لزوم تقویت آن در راستای گسترش همکاری سیاسی و اقتصادی دو کشور تأکید کرد.

امیل خریستف، نایب رئیس مجلس بلغارستان نیز ضمن تأکید بر حمایت کامل پارلمان از تداوم رایزنی‌های سیاسی و پارلمانی دو کشور، توسعه و تحکیم مناسبات به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری و نیز جانبداری از برجام گفت: باید از ظرفیت‌های اقتصادی موجود در روابط دو کشور به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل، کشاورزی و… حداکثر بهره‌برداری صورت پذیرد و در این راستا بر آمادگی پارلمان بلغارستان برای تسهیل همکاری میان دو کشور تأکید کرد.

در این دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس بلغارستان با اشاره به علایق مشترک فرهنگی و تمدنی، آمادگی خود را جهت توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در کلیه عرصه‌ها مورد تاکید قرار دادند و از ایران به عنوان لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه یاد کردند.