دیپلماسی نظامی همیشه در دستور کار نیروهای مسلح است

تهران – ایرنا – معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان این‌که دیپلماسی نظامی یکی از راه های توسعه روابط با کشورهای دیگر است، گفت: این اقدام همیشه در دستور کار نیروهای مسلح است. امیر دریادار حبیب الله سیاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا درباره توسعه دیپلماسی نظامی در […]

تهران – ایرنا – معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان این‌که دیپلماسی نظامی یکی از راه های توسعه روابط با کشورهای دیگر است، گفت: این اقدام همیشه در دستور کار نیروهای مسلح است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا درباره توسعه دیپلماسی نظامی در نیروهای مسلح اظهار داشت: دیپلماسی نظامی و دفاعی یکی از راه‌های توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و هم مسیر است.
وی با اشاره به مسئولیت خود در گذشته به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، افزود: در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب، در نیروی دریایی در حال انجام این کار هستیم که بسیار هم گسترش پیدا کرده است.
معاون هماهنگ کننده ارتش یادآور شد: ما از سال ۸۶ تا کنون – نزدیک به یازده سال – از بسیاری از بنادر کشورهای اقیانوس هند شمالی، اقیانوس هند جنوبی، اقیانوس آرام، آفریقای جنوبی، مدیترانه و دریای خزر بازدید به عمل آورده و ارتباط برقرار کردیم.
سیاری با بیان این‌که این اقدام یکی از راه های گسترش روابط است، تاکید کرد: دیپلماسی نظامی همیشه در دستور کار نیروهای مسلح است.
وی خاطرنشان کرد: سردار باقری هم پس از انتصاب در مقام رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حال پیگیری دیپلماسی دفاعی بوده و با دید و بازدید و رفت و آمد با کشورهای مختلف در حال تداوم آن هستند.
معاون هماهنگ کننده ارتش در عین حال اضافه کرد: کشورهای دوست و هم‌پیمان جزو اهداف این نوع دیپلماسی هستند.
سیاری در پاسخ به این سوال که دشمن تلاش می کند اینگونه القا کند که دستاوردهای ۴۰ سال اخیر بدون انقلاب هم دست می آمد، ضمن رد این ادعا تاکید کرد: دشمن اگر این دروغ را نگوید چه بگوید.
سیام*۹۳۱۴*۱۵۳۵
انتهای پیام/