رأی مثبت مجلس به یک فوریت لایحه حفظ امنیت زنان

صافی نیوز / نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریت لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت موافقت کردند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس در نشست جلسه علنی امروز با بررسی یک فوریت لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت موافقت کردند. این لایحه دی‌ماه ۱۳۹۹ در هیات دولت تصویب شد و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

فاطمه قاسم‌پور نماینده مردم تهران در موافقت با این لایحه گفت: در سال‌های اخیر با خشونت زنان و کودکان مواجه شدیم که افکار عمومی را جریحه دار کرده است و باید آسیب‌های جامعه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این لایحه به نگارش فقهی و قانونی نیاز دارد، تصریح کرد: مساله تامین امنیت زنان از آموزه‌های اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی است و از نمایندگان می‌خواهم با فوریت این لایحه موافقت کنند.

رییس فراکسیون زنان مجلس افزود: در مورد این لایحه هم برخورد سیاسی صورت گرفته است، مجلس خود را صاحب این جایگاه می‌داند که مسائل اولویت دار جامعه را با فوریت بررسی کند. سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی هم که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در واکنش به اظهارات قاسم پور گفت: نباید با مسائل فرهنگی و اجتماعی برخورد سیاسی شود و این چالشی برای جامعه شود.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مخالفت با یک فوریت این لایحه گفت: این دولت در آخر روزهای کاری خود است و صلاحیت ارائه این لایحه را ندارد زیرا از ظرفیت های بانوان در کابینه خود استفاده نکرده است.

نماینده مردم چابهار با بیان اینکه هیچ کس با اصل موضوع این لایحه مخالفتی ندارد، تصریح کرد: طرح متقن‌تر از این لایحه با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان تحویل هیات رییسه مجلس شده است که می‌تواند حقوق بانوان را استیفا کند.

وی گفت: از شورای نگهبان می‌خواهم که مصداق رجل سیاسی در قانون را مشخص کند تا بانوان توانمند این سرزمین بتوانند در مدیریت کشور سهیم شوند.

انتهای پیام/