رئیسی فردا به گیلان سفر می کند

صافی نیوز / استاندار گیلان، جزئیات سفر ابراهیم رئیسی به گیلان را تشریح کرد.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم،اسدالله عباسی امشب در جمع خبرنگاران گزارشی از جرئیات سفر فردای رییس جمهور به گیلان ارائه کرد و اظهار داشت: مقدمات سفر آیت‌الله رئیسی به گیلان را با تشکیل جلسات، کارگروه‌ها، حضور در نهاد ریاست جمهوری و ارائه مشکلات استان فراهم کردیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه فردا آماده میزبانی از رییس جمهور هستیم تصریح کرد: رییس جمهور معمولا‌ً در سفرهای استانی براساس گزارش‌هایی که از قبل به او ارائه شده است مکان بازدیدها را به شکل سر زده انتخاب می‌کنند و هدف آیت‌الله رییسی از این بازدیدهای استانی چالش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات استان احصا و به رییس جمهور اعلام شده است گفت: رئیس جمهور فردا در فرودگاه مکان‌های مورد بازدید را به ما اعلام می‌کنند و بعد از بازدیدهای میدانی عصر فردا جلسه‌ای با اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجویان، فعالان سیاسی، تولیدکنندگان، ورزشکاران و مابقی اقشار خواهند داشت.

عباسی با بیان اینکه به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی نتوانستیم جمعیت زیادی را در این نشست پذیرا باشیم خاطرنشان کرد: وزرای همراه دولت، صبح فردا بر طبق نیاز به شهرستان‌های مختلف استان سفر می‌کنند و در کنار مردم، نمایندگان، فرمانداران و مابقی مسئولان‌ مشکلات شهرستان را بررسی می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه پس از اتمام این بازدیدها جلسه شورای اداری تشکیل می‌شود ابراز داشت: در جلسه شورای اداری مشکلات بررسی شده شهرستان‌ها مطرح شود و در پایان جلسه شورای اداری کنفرانس خبری برگزار و پس از آن سفر رییس جمهور به اتمام می‌رسد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مشکلات استان را به قسمت‌های ملی، استانی و شهرستانی تقسیم‌بندی کردیم افزود: برخی پروژه‌ها مانند پسماند در استان گیلان یک چالش است که در بسیاری از شهرستان‌ها عمومیت دارد و به غیر از سراوان اکثر شهرستان‌های استان با معضل پسماند روبه‌رو هستند.

وی گفت: تسریع در پروژه‌هایی نظیر راه‌ آهن رشت-کاسپین و رشت-آستارا، تسریع در ساخت آزادراه رشت-قزوین، رسیدگی به مشکل تنش آبی، تسریع در سدسازی‌ها، حل مشکلات کشاورزی و توجه به محصولات استراتژیک نظیر برنج، چای، زیتون و ابریشم از خواسته‌های ما در این سفر است.

عباسی افزود: از دیگر مواردی که در این سفر از رئیس جمهور درخواست می‌کنیم، گسترش آبزی‌پروری، توسعه تولید ماهیان خاویاری، حل مشکل زمین‌های نسقی، جهش مسکن، توسعه اشتغال و صنعت، حل مشکل فاضلاب و هدایت آب‌‌های سطحی، رسیدگی به تالاب بین‌المللی انزلی و احیای رودخانه‌ها اعم از زرجوب و گوهررود است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ پروژه نیمه تمام در استان داریم و اتمام آن‌ها ۷۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد که مبلغی نشدنی است عنوان کرد: البته تنها مشکل این پروژه‌ها اعتباری نبوده و در بسیاری از موارد با مشکل مدیریتی مواجه هستند بحث ما اکنون سرعت بخشیدن به پروژه‌ها است.

وی رشد اقتصادی گیلان را در گرو فراهم کردن زیرساخت‌ها اعم از راه آهن و بنادر دانست و گفت: اتصال راه آهن‌ رشت-کاسپین-آستارا سبب می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت‌هایی که اکنون خیلی از آن بهره‌گیری نمی‌شود استفاده کنیم لذا ایران بین قزاقستان، چین و کشورهای همسایه جنوبی قرار می‌گیرد و می‌توانیم از آستارا به اوراسیا ارتباط پیدا کنیم.

استاندار گیلان اظهار داشت: هنوز ده‌ها پروژه اعم از پل‌ها در استان گیلان نیمه تمام و رها شده است که اعتبار می‌خواهد و برای اتمام این پروژه‌های ناقص نیازمند حضور و همراهی رییس جمهور در استان گیلان بودیم از طرفی یکی از رویکردهای ریاست جمهوری در این سفرها کم کردن فاصله بین مردم و مسئولان است.

عباسی با بیان اینکه در زمینه اشتغال رویکرد ما استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان نظیر دریا است عنوان داشت: از دیگر ظرفیت‌های ما کشاورزی است که باید با ایجاد ارزش افزوده، صنایع تبدیلی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی در این حوزه ایجاد اشتغال را دنبال کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ظرفیت بالای استان در بخش صنعت افزود: برای تمام شرکت‌های تولیدی استان برنامه‌ریزی کرده و اطلس واحد کسب و کار را طراحی کنیم از طرفی مجوزهای بی‌نام نیز صادر شد؛ برخی از شرکت‌ها اکنون تعطیل هستند که به دنبال احیای آنان هستیم.

استاندار گیلان اظهار داشت: تسهیلات خوبی در بخش اشتغال و تولید پیش‌بینی شده که کم‌بهره و سرمایه در گردش است که به تبع ارائه این تسهیلات شاهد رشد اشتغال خواهیم بود از طرفی تلاش داریم تا در عرض سه سال به‌ چشم‌انداز تعریف شده در بخش اشتغالزایی دست یابیم.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند از طریق سامانه ارتباط مردم با دولت با شماره ۱۱۱ درخواست‌های خود را با مسئولان مطرح کنند گفت: امیدواریم با حضور رییس جمهور و هیئت دولت دستاورد خوبی را برای گیلان شاهد باشیم و فردا شب مردم از زبان رییس جمهور در جریان رهاوردهای این سفر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/