رئیس جمهوری:

دولت در کنار سیل زدگان گلستان است

صافی - رئیس جمهوری گفت: دولت به عنوان خادم و نماینده مردم وظیفه خود می‌داند با تمام توان در کنار مردم سیل زده گلستان است و قول می‌دهد همه روستاها و مناطق خسارت دیده گلستان را بسازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با مردم سیل زده روستای چن‌سبلی از توابع شهرستان آق‌قلا اظهار داشت: درست است که شما در غم و رنج و مشکلات هستید، اما باران خداوند، نعمت برای همگان است و اگر بارش آن برای عده‌ای از مردم سختی و مشکلاتی را ایجاد کند خداوند آن را جبران خواهد کرد.

وی بیان کرد: همه ملت ایران به فکر گلستان، آق‌قلا و روستاهای آن و دیگر شهرها و روستاهای آسیب دیده از سیل این استان هستند و خود را در غم و رنج مردم مناطق آسیب‌دیده سیل گلستان شریک می دانند.

رئیس جمهوری افزود: دولت به عنوان خادم و نماینده مردم وظیفه خود می‌داند با تمام توان در کنار شما باشد و قول می‌دهد همه روستاها و مناطق خسارت دیده گلستان را بسازد.

دکتر روحانی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسوول است خانه‌هایی که آسیب دیده و نمی‌شود در آن زندگی کرد را تخریب کرده و از نو برای مردم بسازد.

وی گفت: کشور سال سختی از نظر بودجه دارد اما در عین حال از هیچ کمکی به مردم آسیب دیده از سیل گلستان دریغ نخواهد کرد.

رئیس جمهوری افزود: در جلسه امروز هیات دولت برای جبران خسارت خانه ها، دام و کشاورزی و صنعت و مغازه‌‌های مردم بودجه‌ای مشخص شده که امیدواریم با اختصاص آن تا تابستان امسال این مشکلات برطرف شود.

دکتر روحانی ادامه داد: هیچ ساعتی برای ما راحت نخواهد بود مگر آن که رنج، مشکل‌ و غم‌ مردم برطرف شود.

رئیس جمهور همچنین به بروز سیل گلستان اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی این منطقه مربوط به لایروبی نشدن رودخانه‌ گرگانرود است که اگر این کار انجام می گرفت همه آب ناشی از بارش شدید باران راهی دریا می شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه مصب دریا و مسیر رودخانه دچار مشکل است و رفع این مشکل وظیفه دولت است، اظهار داشت: با همه توان‌مان این کار را دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور گفت: دولت در سال های گذشته اقدامات فراوانی برای زهکشی زمین ها انجام داده که این طرح را در آینده با قدرت و شدت بیشتر ادامه خواهد داد.

دکتر روحانی افزود: زهکشی باعث می‌شود کیفیت زمین‌ها و محصولات آن افزایش پیدا کرده و در مواقعی مانند بارش های شدید چند روز اخیر هم عاملی برای انتقال آسان سیلاب به دریا باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ممکن است در این منطقه نیاز باشد سد دیگری ایجاد کنیم که روند آن را تسریع خواهیم کرد، گفت: این حادثه درست است که غم و رنج زیادی برای مردم ایجاد کرد، اما می‌تواند یک درسی برای همه باشد که از امروز به فکر این باشیم که مشکلات را حل کنیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: ممکن است این سیل ۵ الی ۱۰ سال دیگر بیاید اما اگر رودخانه آماده‌ای داشته باشیم که کشش آب را داشته باشد، هیچ وقت مشکل نخواهیم داشت.

انتهای پیام/